StianK Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 (endret) (denne posten gjelder bare hwb-delen av forumet) https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=485403 I denne tråden blir Roger Samdal fra HP "tatt" i å reklamere, eller tatt i å gi informasjon om HP blade servere. Med unntak at han blandet Itanium inn i bildet var jo resten svar på forrige posten som omhandlet størrelse og varmeutviling ibm kontra hp. Men nå blir det seff feil at jeg som er ansatt i Itum, en HP partner, skal forsvare en mann som jeg satt og spiste middag med i går. (lite land...) Jeg synes det med reklamering på hwb-forumet blir et veldig vansklig tema, for de her som jobber med drift er det ikke så stort problem om postene ikke helt er objektive (det blir ikke direkte reklame). For oss andre som driver med salg av tekniske tjenester eller produkter og kansje primært bruker andre sidene i nettverket(jeg bruker mest hw.no og gamer.no), er det kansje fortsatt intressert og dele litt av de erfaringene vi har med hwb brukerene uten at det blir stemplet som reklame. Så spørsmålet mitt er egentlig: Når går informasjon over til å bli reklame? Er det slik at man skal holde tilbake nyttig informasjon, fordi man tilfeldigvis jobber med de produktene man anbefaler i stede for alternativene. (Så det er klart er jeg også kjent som brukeren civilix, jeg bruker StianK-brukeren bare for hwb-delen av forumet da jeg ønsker og skille mellom tips jeg gir til private personer og bedrifter) Endret 4. november 2005 av StianK Lenke til kommentar
fredster Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Jeg vil bare få lov til å kaste meg inn som "med-spørrer" i forhold til denne problemstillingen, og tillegge at det samme er problemet på privat-delen av forumet. Har gitt opp å svare på de fleste innlegg som har med produkter å gjøre, etter at jeg fikk en streng tilbakemelding om at reklame på forumet ikke tillatt. Ikke driver jeg med salg (lenger) og hadde jeg gjort det så ville jeg nok ikke kastet bort noe tid på å forsøke å lure til meg noen "vekslepenger" fra forbrukere i den aldersgruppen som de aller fleste på hw.no tross alt tilhører. For ordens skyld kan jeg nevne at jeg jobber i Elfa, og omsetningen vår kommer i 97 % av tilfellene fra bedrifter.... Derfor er det som du sikkert skjønner uinteressant å "snike inn" reklamering i slike forum ! Når det gjelder hwb.no så blir jo dette en enda mer delikat problemstilling, slik at jeg der ikke har tatt sjansen på å svare på noe særlig. Vil ikke få ledelsen i Elfa "på nakken" fordi de blir fakturert på grunn av mine innlegg i et forum. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Alt som man trenger å vite står her:https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=485403&view=findpost&p=5103845 Informasjon er greit, men reklame er ikke, og vi behandler hver sak der noe slikt skulle oppstå individuelt. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 *automatisk svar* Problemet er løst, stenges Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg