Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hjelp - PC starter på nytt av seg selv!

Anbefalte innlegg

Hei..

Har til tider problem med at pcen plutselig starter av seg selv, det er veldig kjedelig når man sitter å skriver skoleoppgave :cry:

Jeg lurer på om noen her har vært borte i det samme og kan fortelle meg om hva jeg kan gjøre, en har sagt til meg at det er når noen prøver å "trenge" inn i min pc, så starter den på nytt, men finnes det noen ting jeg kan gjøre for å bedre dette?

Jeg legger ved et bilde av feilmeldingen som kommer når den starter opp igjen, alvorlig sysyemfeil

Takknemlig for all hjelp jeg kan få, så i mellomtiden får jeg skrive nynorsk stil :w00t:

post-22864-1131117119_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har samme problemet jeg også. Pc'n kan bare finne på å restarte helt plutselig, tilogmed når jeg ikke bruker den. Har hatt problemer med dette på forrige hk, men nå gjentar det seg.

Forrige gang begynte det etter jeg hadde satt i ekstra ram, men den er fjerna nå, og hk er nytt. :hmm:

EDIT: men jeg får ikke den feilmeldinga da...

Endret av BigFatty
Lenke til kommentar
Slå av alle eksterne og interne boot-muligheter i BIOS utenom HDD, CD-rom og

event. floppy...

5105156[/snapback]

Forklare litt mere? Har ikke så peilig jeg :whistle:

5108323[/snapback]

Ta vekk(disable) Wake on Lan og andre bootenheter unntatt HDD, CD-rom og floppy..

Lenke til kommentar
Hei..

Har til tider problem med at pcen plutselig starter av seg selv, det er veldig kjedelig når man sitter å skriver skoleoppgave :cry:

Jeg lurer på om noen her har vært borte i det samme og kan fortelle meg om hva jeg kan gjøre, en har sagt til meg at det er når noen prøver å "trenge" inn i min pc, så starter den på nytt, men finnes det noen ting jeg kan gjøre for å bedre dette?

Jeg legger ved et bilde av feilmeldingen som kommer når den starter opp igjen, alvorlig sysyemfeil

Takknemlig for all hjelp jeg kan få, så i mellomtiden får jeg skrive nynorsk stil :w00t:

5104498[/snapback]

Har du deaktivert wake on line, wake on ring eller noe lignende i Bios? Dette kan forårsake at PC'en starter opp hvis det kommer signaler fra internett-linjen.

Lenke til kommentar
Hei..

5104498[/snapback]

Har du deaktivert wake on line, wake on ring eller noe lignende i Bios? Dette kan forårsake at PC'en starter opp hvis det kommer signaler fra internett-linjen.

5108767[/snapback]

Jeg skal prøve nå, håper det blir bra etter det..

Takk for all hjelp foreløpig :yes:

Lenke til kommentar
Det hjalp ikke.. var bare hdd, cdrom og floppy som lå boot device i bios:S

5140100[/snapback]

Har du sjekket ut LANboot opsjonene ?

5140123[/snapback]

Hvordan? :hmm:

5144167[/snapback]

Hvilket hovedkort vi snakker om ?

5144611[/snapback]

Det er en dell dimenson 8300 maskin.

Begynner å bli veldig lei at den stadig starter på nytt, skjer ca 5 ganger daglig..

:cry:

Ingen som vet?

:cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...