mck Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Hei.. Har til tider problem med at pcen plutselig starter av seg selv, det er veldig kjedelig når man sitter å skriver skoleoppgave Jeg lurer på om noen her har vært borte i det samme og kan fortelle meg om hva jeg kan gjøre, en har sagt til meg at det er når noen prøver å "trenge" inn i min pc, så starter den på nytt, men finnes det noen ting jeg kan gjøre for å bedre dette? Jeg legger ved et bilde av feilmeldingen som kommer når den starter opp igjen, alvorlig sysyemfeil Takknemlig for all hjelp jeg kan få, så i mellomtiden får jeg skrive nynorsk stil Lenke til kommentar
Lasse 90 Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 (endret) Har samme problemet jeg også. Pc'n kan bare finne på å restarte helt plutselig, tilogmed når jeg ikke bruker den. Har hatt problemer med dette på forrige hk, men nå gjentar det seg. Forrige gang begynte det etter jeg hadde satt i ekstra ram, men den er fjerna nå, og hk er nytt. EDIT: men jeg får ikke den feilmeldinga da... Endret 4. november 2005 av BigFatty Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Slå av alle eksterne og interne boot-muligheter i BIOS utenom HDD, CD-rom og event. floppy... Lenke til kommentar
mck Skrevet 5. november 2005 Forfatter Del Skrevet 5. november 2005 Slå av alle eksterne og interne boot-muligheter i BIOS utenom HDD, CD-rom ogevent. floppy... 5105156[/snapback] Forklare litt mere? Har ikke så peilig jeg Lenke til kommentar
Lasse 90 Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Tror at han mener å gå inn i bios og fjerne alle ting untatt cdrom, hdd og floppy fra boot seqence. Bare å trykke [F8] eller [delete] når du booter. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Slå av alle eksterne og interne boot-muligheter i BIOS utenom HDD, CD-rom ogevent. floppy... 5105156[/snapback] Forklare litt mere? Har ikke så peilig jeg 5108323[/snapback] Ta vekk(disable) Wake on Lan og andre bootenheter unntatt HDD, CD-rom og floppy.. Lenke til kommentar
jabe Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Hei.. Har til tider problem med at pcen plutselig starter av seg selv, det er veldig kjedelig når man sitter å skriver skoleoppgave Jeg lurer på om noen her har vært borte i det samme og kan fortelle meg om hva jeg kan gjøre, en har sagt til meg at det er når noen prøver å "trenge" inn i min pc, så starter den på nytt, men finnes det noen ting jeg kan gjøre for å bedre dette? Jeg legger ved et bilde av feilmeldingen som kommer når den starter opp igjen, alvorlig sysyemfeil Takknemlig for all hjelp jeg kan få, så i mellomtiden får jeg skrive nynorsk stil 5104498[/snapback] Har du deaktivert wake on line, wake on ring eller noe lignende i Bios? Dette kan forårsake at PC'en starter opp hvis det kommer signaler fra internett-linjen. Lenke til kommentar
mck Skrevet 6. november 2005 Forfatter Del Skrevet 6. november 2005 Hei.. Har til tider problem med at pcen plutselig starter av seg selv, det er veldig kjedelig når man sitter å skriver skoleoppgave Jeg lurer på om noen her har vært borte i det samme og kan fortelle meg om hva jeg kan gjøre, en har sagt til meg at det er når noen prøver å "trenge" inn i min pc, så starter den på nytt, men finnes det noen ting jeg kan gjøre for å bedre dette? Jeg legger ved et bilde av feilmeldingen som kommer når den starter opp igjen, alvorlig sysyemfeil Takknemlig for all hjelp jeg kan få, så i mellomtiden får jeg skrive nynorsk stil 5104498[/snapback] Har du deaktivert wake on line, wake on ring eller noe lignende i Bios? Dette kan forårsake at PC'en starter opp hvis det kommer signaler fra internett-linjen. 5108767[/snapback] Jeg skal prøve nå, håper det blir bra etter det.. Takk for all hjelp foreløpig Lenke til kommentar
mck Skrevet 11. november 2005 Forfatter Del Skrevet 11. november 2005 Det hjalp ikke.. var bare hdd, cdrom og floppy som lå boot device i bios:S Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 (endret) Det hjalp ikke.. var bare hdd, cdrom og floppy som lå boot device i bios:S 5140100[/snapback] Har du sjekket ut LANboot opsjonene ? Endret 12. november 2005 av jarmo Lenke til kommentar
mck Skrevet 12. november 2005 Forfatter Del Skrevet 12. november 2005 Det hjalp ikke.. var bare hdd, cdrom og floppy som lå boot device i bios:S 5140100[/snapback] Har sjekket ut LANboot opsjonene ? 5140123[/snapback] Hvordan? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Det hjalp ikke.. var bare hdd, cdrom og floppy som lå boot device i bios:S 5140100[/snapback] Har du sjekket ut LANboot opsjonene ? 5140123[/snapback] Hvordan? 5144167[/snapback] Hvilket hovedkort vi snakker om ? Lenke til kommentar
mck Skrevet 20. november 2005 Forfatter Del Skrevet 20. november 2005 Det hjalp ikke.. var bare hdd, cdrom og floppy som lå boot device i bios:S 5140100[/snapback] Har du sjekket ut LANboot opsjonene ? 5140123[/snapback] Hvordan? 5144167[/snapback] Hvilket hovedkort vi snakker om ? 5144611[/snapback] Det er en dell dimenson 8300 maskin. Begynner å bli veldig lei at den stadig starter på nytt, skjer ca 5 ganger daglig.. Ingen som vet? Lenke til kommentar
mck Skrevet 22. november 2005 Forfatter Del Skrevet 22. november 2005 *dump* noen må vel vite noe hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå