Gå til innhold

bygge pc men mangler prosessor

audun1

Anbefalte innlegg

Hei.

Skal bygge en pc og tenkte jeg skal kjøpe deler fra komplett.no.

Sliter veldig meg prosessorvalg + litt på kabinett.

Budsjett er 0-19 tusen.

Jeg skal bruke Pc'en til filmredigering, Modelere 3d, spessialeffekter til film, Skripting og trenger da rask komplimering. og blir nok noe spill ja :) .

Min liste akurat nå:

Prosessor: AMD Athlon 64 4000+ 2.4GHz Socket 939, 1MB, AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2GHz Socket 939 1MB, AMD Opteron 148, 2.2GHz, Socket 939, 1MB

Leste den tråen om at casher ikke er så viktig så derfor gikk jeg fra 2mb prossor til 4tusen og noe og ned til disse på rundt 2-3 tusen. Flere tips tas gjerne imot men ikke Intel :).

Minne: Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 1024MB Unbuffered, Non-parity, 128Megx64, CL3 x 3 = 3GB ram.

Hovedkort: Asus A8N-SLI Premium, nForce4 SLI,Socket -939, Super Cooling pipe, PCI-Ex16. til socket 939 men har ikke noe til eventuelt 940.

Skjermkort: Asus Radeon X800 256MB GDDR3 Silencer, EAX800, PCI-Express, Tv-Out/2xDVI-I

Skjerm: Samsung 19" LCD Syncmaster 930BF TCO-99 700:1, DVI-D, 4ms, 1280x1024

Harddisk: Western Digital Raptor 74GB SATA 8MB 10000RPM x 2.

Og Hitachi Deskstar T7K250 250GB SATA2 8MB 7200RPM NCQ til ferdige videoer eller programmer.

Hva mener dere. Hvilken prosessor burde jeg gå for, osv.

Spør også litt etter kabinett siden jeg vil ha et litt stort kabinett på hjul og finner egentilig ikke noe som passer. så tips tas med glede.

Men det jeg tenker på er jo at hvis jeg sparer penger på å kjøpe en som ikke har så høy klokkefrekvens men da klokker prosessoren så får jeg jo kansje samme hastighet ? i så fall kan Opteron være noe for meg ?

La dette i prosossor tråen siden det handler mest om det.

Takker for alle svar.

Endret av audun1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...