uranus Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Hei! Jeg bruker Windows Xp. Når jeg skal sette opp f.eks en Shoutcast server på min maskin, kan ingen andre enn meg selv lytte. Jeg gir dem IP adressen jeg har (altså web adressen liksom), og jeg skriver :porten etter det, slik det skal være, men det er ingen som kan høre på den. Ellers når jeg skal sette opp f.eks webkamera server, ftp o.l, så kommer aldri noen inn på IP adressen min. Jeg vet det er noe IP forwarding greier, men kan noen forklare meg hva jeg må gjøre for å fikse dette? Jeg har Telenor ADSL. Lenke til kommentar
-Logos- Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 åpne porter i routeren din eller router modemet Hvilke modell har du? Lenke til kommentar
Slettetavmeg Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Hei! Jeg bruker Windows Xp. Når jeg skal sette opp f.eks en Shoutcast server på min maskin, kan ingen andre enn meg selv lytte. Jeg gir dem IP adressen jeg har (altså web adressen liksom), og jeg skriver :porten etter det, slik det skal være, men det er ingen som kan høre på den. Ellers når jeg skal sette opp f.eks webkamera server, ftp o.l, så kommer aldri noen inn på IP adressen min. Jeg vet det er noe IP forwarding greier, men kan noen forklare meg hva jeg må gjøre for å fikse dette? Jeg har Telenor ADSL. 5104379[/snapback] Hvordan du gjør dette kommer an på hvilken router du har. Lenke til kommentar
uranus Skrevet 4. november 2005 Forfatter Del Skrevet 4. november 2005 Dlink 624 tror jeg det heter Lenke til kommentar
Slettetavmeg Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Dlink 624 tror jeg det heter 5104758[/snapback] Står om både den og 624+ på portforward.com, så bare les litt der så finner du nok ut av det. Lenke til kommentar
uranus Skrevet 4. november 2005 Forfatter Del Skrevet 4. november 2005 Åja, unnskyld Jeg var der tidligere men fant ikke min. Beklager! Lenke til kommentar
Slettetavmeg Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Ikke noe problem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå