donkeykong89 Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 (endret) Hei! Er det noen som kan hjelpe meg? Jeg bruker include script på hjemmesiden min, og idag har jeg sittet i flere timer foran pc'n for å prøve sette inn en søkemotor på siden.(som søker gjennom cutenews arkivene) Problemet er at jeg ikke klarer å inkludere slik at resultatet fra søkemotoren havner på en helt ny og fin side. Den havner altså under en annen include side. Jeg kan nesten ingenting om php. Her kommer koden for include scriptet som funker fett: <?php $IncludeDir = "./inc_filer"; $DefaultPath = "./inc_filer/nyheter.php"; $ErrorPath = "./inc_filer/404.php"; $FileExtension = ".php"; if (isset($_GET['side'])) { $side = $_GET['side']; $side = stripslashes(strip_tags($side)); $Forbidden1 = ereg("\.\./", $side); $Forbidden2 = ereg("/", $side); $IncludePath = $IncludeDir . "/" . $side . $FileExtension; if ($Forbidden1 OR $Forbidden2) { echo "<h1>Advarsel</h1>\n"; echo "<p>Forespørsler på tvers av definerte \n"; echo "områder er ikke tillatt.</p>\n"; } else { if (@fopen("$IncludePath", "r")) { include ("$IncludePath"); } elseif (!(@fopen("$IncludePath", "r"))) { include ("$ErrorPath"); } } } else { include("$DefaultPath"); } ?> Her kommer den teite koden som ikke klarer å få til. PS! search.php ligger i nyhetsarkiv mappen(cutenews mappa) if ($_POST['do'] == "search" or $_GET['dosearch'] == "yes"){ $subaction = "search"; $dosearch = "yes"; include("nyhetsarkiv/search.php"); } Håper noen kan hjelpe meg. Da blir jeg kjempe glad. Kanskje jeg gir deg en klem? Endret 4. november 2005 av anderenlee Lenke til kommentar
simenss Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Problemet er at jeg ikke klarer å inkludere slik at resultatet fra søkemotoren havner på en helt ny og fin side. Den havner altså under en annen include side. Hvilken side havner den under? Lenke til kommentar
donkeykong89 Skrevet 4. november 2005 Forfatter Del Skrevet 4. november 2005 (endret) Det spørs hvor den havner, f.eks hvis jeg er inne på blogg siden og søker da, så havner den under blogg siden. Hvis jeg er inne på profil siden og søker da. Da havner den under profil-siden. Gir deg linken så kanskje det blir mye lettere å forstå. http://home.no.net/uranus89/ Edit: feil link, den riktige linken er: http://home.no.net/uranus89/ Endret 4. november 2005 av anderenlee Lenke til kommentar
simenss Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Søkte på Kevin, men fikk ikke opp noen side med resultater. Er problemet ditt at den ikke viser resultatene av søket? Lenke til kommentar
donkeykong89 Skrevet 4. november 2005 Forfatter Del Skrevet 4. november 2005 (endret) Så merkelig? Jeg fikk det frem hos meg. Jeg ga feil link i begynnelsen men tror du klarte å finne deg frem til den riktige. Trykk på vedlegget. Der har jeg merket "søk i arkiv", først søkte jeg Kevin i den boksen, så dukket den opp i den store sirkelen. Problemet mitt er at jeg vil at resultatet skal dukke opp i en hel ny og blank side. Endret 4. november 2005 av anderenlee Lenke til kommentar
simenss Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Lag en side som du kaller search.php, hvor du legger inn koden som viser resultatene fra søket. I HTML-koden til søkeskjemaet bytter du ut <form action="" method="post"> med <form action="index.php?side=search" method="post">. Det skulle hjelpe. PS: Du bør ta en titt på Æ, Ø og Å Lenke til kommentar
donkeykong89 Skrevet 4. november 2005 Forfatter Del Skrevet 4. november 2005 Ja, jeg vet Æ, Ø og Å blir alt ødelagt etter at jeg har installert den nye oppgraderingen til cutenews. Aner ikke hva jeg skal gjøre med det. Orker liksom ikke å begynne å skrive alle de html-kodene for æ, ø og å. Noen idéer? Takk for hjelpen Simenss. Skal prøve å sette opp search'n.. Lenke til kommentar
simenss Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Bare hyggelig Er det kun med de gamle artiklene du har problemer med våre norske tegn, eller har du samme problemet når du legger ut nye artikler? Lenke til kommentar
donkeykong89 Skrevet 4. november 2005 Forfatter Del Skrevet 4. november 2005 (endret) Jeg får det samme problemet selvom jeg legger ut nye artikler. Vel jeg prøvde nettopp det du sa til meg, og det funker halvveis. Jeg får nemlig opp søkesiden på en blank side. Problemet er at jeg får ikke opp resultatet. Grunnen tror jeg er fordi search.php ligger inc_filer mappen mens resultatet skal hentes fra nyhetsarkiv mappen. <?php error_reporting (E_ALL ^ E_NOTICE); $cutepath = __FILE__; $cutepath = preg_replace( "'\\\search\.php'", "", $cutepath); $cutepath = preg_replace( "'/search\.php'", "", $cutepath); require_once("$cutepath/inc/functions.inc.php"); Vet du åssen jeg kan få cutepath til å linke tilbake til nyhetsarkiv? Fordi resten av koden bruker $cutepath, dvs. hvis jeg klarer å endre cutepath til nyhetsarkiv så tror jeg problemet mitt blir løst. Men hehe. Hvordan gjør jeg det? Har prøvd $cutepath = "nyhetsarkiv"; uten å lykkes. Edit: språkproblemet ble løst, gikk inn på cutenews instillinger og endret litt der. Endret 4. november 2005 av anderenlee Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå