mikis Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 (endret) Når jeg spiller av DVD med Mplayer er lyden forsinket. Dette skjer ikke når jeg spiller av avi, mpeg og mov. Lyden er synkronisert når jeg avspiller den samme DVD'en i Xine. Jeg vil gjerne løse dette problemet fordi jeg skal rippe DVD'en til avi med mencoder, som igjen leser output fra Mplayer (hvis jeg har forstått det riktig). Forsinkelsen i avspillingen fører til at også lyden i avi-filen blir forsinket. Er det noen som kan hjelpe? Endret 4. november 2005 av mikis Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Mulig at grunnen til at det lagger i mplayer, er at lyd-output står på feil driver der. Prøv å bytte på den (OSS/ALSA er de gangbare, ikke esound, artsd etc.). Ellers så kan det være at det ikke blir lagg når den skal mencode, uansett, dersom dette er et driverproblem. Lenke til kommentar
mikis Skrevet 5. november 2005 Forfatter Del Skrevet 5. november 2005 Lyden blir mer synkronisert når jeg bruker OSS fremfor ALSA, noe jeg synes er rart. Har prøvd mencoder som ripper akkurat slik det blir avspillt i Mplayer. Det virker som lydforsinkelsen varierer med hvilken DVD tittel jeg avspiller/ripper. Nå som jeg bruker OSS blir resultatet akseptabelt. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå