Paddington Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Quote: Hvis du har mIRC gående med to kanaler oppe med ett snitt på 15-20 bukere på vær kanal og du IKKE skriver noe sjøl hvor mye av den GB bruker du da på en måned? 50 tegn/linje, 1 linje/sekund: 50 x 60 sekunder x 60 minutter x 24 timer x 30 døgn= 127 MB Lenke til kommentar
XAntaresX Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Dan: synes det er ganske greit at fjortiser er engasjert i hva foreldrene må punge ut med.. Det er ikke så vanskelig å forstå at dette 1Gb i mnd "tilbudet" fra telenor til 349 kr (+ man må ha fasttelefon) er latterlig sammenlignet med 398 for NGT-> fri bruk.. uten krav om fasttelefon. hvis du ikke er fjortis hverken fysisk eller mentalt.. bør du sannelig unngå å skrive usakligheter som ødeleger en diskusjon fullstendig. Man trenger ikke å være så fryktelig gammel for å fatte at Telenor skor seg på folks uvitenhet.. spesielt foreldregenerasjonen som ikke alltid henger med på det som skjer i IT verden. Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Poenget mitt er nettopp at man kan ikke sammenligne på denne måten. Hver leverandør har sin prispolitikk basert på sine utgifter/inntekter. At NGT leverer til èn pris behøver ikke å bety at Telenor skal gjøre det samme. Regnskapsmessig er det ingen av disse som går noe særlig overskudd på ADSL-markedet, og hvis Telenor ønsker å begrense sitt tap mest mulig må jo det være en fornuftig ting å gjøre. Det jeg mente med mitt innlegg ID:12 er at mange av dem som roper høyest her inne er faktisk ikke gamle nok til å bestille og inneha disse produktene. Det er foreldrene som har det ansvaret - og hvis foreldrene hadde visst hva disse linjene blir brukt til er det vel heller tvilsomt de hadde akseptert det. Nå ble innlegget også skrevet for å provosere - hvilket det tydeligvis gjorde - og det var nok en anelse usaklig - det innrømmer jeg - men allikevel - et snev av sannhet var det nok i det. Ha en fortsatt fin dag :smile: Lenke til kommentar
petter_n Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Vell når det gjelder prispoletikk så er det en tilng jeg ikke sjønner. Telenor "eier" linjene her i landet og de har høyere pris på adsl en andre. Ngt "leier" linje av telenor og har billiger priser + bedre tilbud en telenor. Her detter jeg fulstendig av lasset når fålk prøver å forsvare telenor's prispoletikk. Sån jeg ser det så har telenor Monopol på alt som skal gå gjenom telenettet. Og Dan Hansen hadde foreldrene som du sier, vert like pris bevesie som noen av de yngre her på forumet så hadde vell telenor mistet enda flere kunder. (og barna mine) sier vell ingenting om din alder vell. Lenke til kommentar
Flavabone Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Quote: Den 2002-08-27 16:49, petter_n skrev:Vell når det gjelder prispoletikk så er det en tilng jeg ikke sjønner. Lær deg å skrive norsk.... Quote: Telenor "eier" linjene her i landet og de har høyere pris på adsl en andre. Bare 1 nett. Quote: Ngt "leier" linje av telenor og har billiger priser + bedre tilbud en telenor. Feil. Nextgentel har eget ADSL-nett (egne sentraler osv...), som de bygger ut selv. Men det er dog litt rett, NGT har bra tilbud, men dårlig dekning. :sad: Quote: Her detter jeg fulstendig av lasset når fålk prøver å forsvare telenor's prispoletikk. Telenor har ~ monopol, og dvs. at de kan kjøre sitt eget løp, bare vent til de fleste har løpt ut bindingstida på ADSL-en de har fra Telenor, så blir det mye bytte over til Nextgentel, (hvis de da har fått litt bedre dekning da....) Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Hehe, når jeg sier at mine barn er godt over fjorten indikerer det vel at jeg selv er noe eldre - gjør det ikke? :smile: Lenke til kommentar
escman Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Til Flavabone: Ngt "leier" linje av telenor og har billiger priser + bedre tilbud en telenor. Feil. Nextgentel har eget ADSL-nett (egne sentraler osv...), som de bygger ut selv. Men det er dog litt rett, NGT har bra tilbud, men dårlig dekning. :sad: ----------------- Så vidt jeg vet så benytter NGT seg også av Telenor sentraler bare at de implementerer eget utstyr. Lenke til kommentar
Flavabone Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Quote: Den 2002-08-27 18:12, escman skrev:Så vidt jeg vet så benytter NGT seg også av Telenor sentraler bare at de implementerer eget utstyr. Ok, tatt feil jeg da... I stand corrected... Lenke til kommentar
petter_n Skrevet 28. august 2002 Del Skrevet 28. august 2002 "Flavabone" du har vell brutt en regel her på forumet med å ktitisere mine skriveferdigheter der vell og ja jeg har lese å skrive vansker. Med ditt "Flavabone" utsangn om att ngt har eget nett så anser jeg det som ganske så uvitende og fåreslår du holder deg unna sånne diskusjoner. Dan Hansen Du har ett påeng der ja :smile: Lenke til kommentar
somethingblue Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 han mener nok at du er en stor fjortiss dan hermansen ;P Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 Kanskje det - han er isåfall ikke den første :razz: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå