DoNNyBoi Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Den eksterne harddisken er litt mongo for tiden. Når jeg skal flytte over en stor dvd-image fil på 4gb f.eks. Får jeg beskjed at det ikke er nok plass på disken, selv om jeg har over 50gb ledig. Men det går an å flytte over små filer om gangen, uansett hvor stor hele mappa jeg flytter over er. Har prøvd å scanne disken for virus, kjørt scandisk, men ingenting fungerer. Noen som har erfaring? Maxtor 250GB. Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Den externe disken din er nesten helt sikkert satt opp med FAT32, bytt til NTFS dersom du ønsker støtte for store filer. Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 jepp.. Fat32 formatet klarer bare å ha filer som er maks 4 gb store.. eller var de mindre? Ihvertfall. Du må nok ha NTFS format på disken skal du klare å kopiere imaget.. Lenke til kommentar
DoNNyBoi Skrevet 4. november 2005 Forfatter Del Skrevet 4. november 2005 åja, tenkte meg d ja. Men betyr d at jeg må formatere disken til ntfs, eller går d an å gjøre d uten å miste dataene på disken? Lenke til kommentar
Cagliostrio Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Det skal gA ann A konvertere filsystemet. Du kan prOve det som stAr her Lenke til kommentar
ducmaster Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 ikke værre enn å bruke partition magic min gode venn Lenke til kommentar
DoNNyBoi Skrevet 9. november 2005 Forfatter Del Skrevet 9. november 2005 hehehe omg, it's the prophet answering me (---> ducmaster) ) Lenke til kommentar
squabbish Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Ikke bruk PartitionMagic, gjør det som Dragonlord linket til i steden. Lenke til kommentar
ducmaster Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 okey-javel?fordi hva da ? =) Lenke til kommentar
TAS Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Nå har ikke jeg prøvd å bruke PM,som ducmaster sier.Det som dragonlord foreslår ser jo veldig enkelt ut da. Lenke til kommentar
bengh Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Gjør som Dragonlord sier. Dette er en helt safe Microsoft rutine som kan brukes på alle partisjonen som skal konverteres fra Fat til NTFS, både system partisjoner og andre partisjoner. Gjorde det i går på min søsters Acer 5002 - Gikk veldig fort og uten problemer, men husk å ikke skru av PC'n når den holder på med mindre du blir bedt om det når du konverterer en system partisjon. System partisjonen må restartes og fortar konverteringen før windows starter. Mer kan du lese her: http://www.microsoft.com/technet/prodtechn...convertfat.mspx Lenke til kommentar
DoNNyBoi Skrevet 9. november 2005 Forfatter Del Skrevet 9. november 2005 Så var det gjort. Ikke værre enn å bare ta backup av filene mine, og deretter formatere disken til ntfs format =) Lenke til kommentar
bengh Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Ikke nødvendig å formater, men backup av viktige ting bør man alltid ha... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå