xhenrik Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Savner tester av familien til denne musen. Kanskje noe hw kan teste i tiden som kommer? Mener Laser Mouse 6000 også, men mest av alt er jeg interessert i Wireless Notebook Laser Mouse 6000. Nå er det rimelig vanskelig å få testet batteritiden på denne tror jeg, siden M$ påstår 6+ måneder (MS produktside). Kanskje en ny total oppsummering av mus beregnet for bærbare med tester? Vær så snill? Lenke til kommentar
kommers Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Nå er det rimelig vanskelig å få testet batteritiden på denne tror jeg, siden M$ påstår 6+ måneder (MS produktside). 5107930[/snapback] Jeg er enig med deg i at testing av batterilevetid i praksis blir "umulig" å teste pga tidsmessige og praktiske hensyn. En test burde derfor opplyse om hvilken batterilevetid produsenten oppgir for musa (og dermed får vi ta det med en klype salt). Ettersom batterilevetid vs ytelse (sensorteknologi, trådløs rekkevidde, presisjon) må betraktes som et trade-off-problem, er det egentlig mangelfullt å kun opplyse om den ene spesifikasjonen. Jeg anser dette som spesielt viktig/interessant i disse dager hvor man opplever et generasjonsskifte i optisk teknologi for mus fra tradisjonell optisk sensor over til laserbaserte sensorer. Laserteknologi er ikke kjent for å være særlig energieffektiv teknologi, så hvilke konsekvenser dette har for batteritiden er absolutt relevant når man vurderer ytelsen. Samtidig opplever man økt grad av raffinerte strømsparingsteknikker i hardware (i både sensorer, mikrokontrollere og radiobrikker). En mus-test som ignorerer batterilevetiden blir derfor mangelfull etter min mening. Ellers støtter jeg opp om ønsket om flere tester av nye laser-baserte mus (-: -- også for bærbare. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå