Gå til innhold

Skal kjøpe et x800gto kort, hvilke?


Håvard

Anbefalte innlegg

Hallo.

I min forrige tråd lurte jeg på om jeg skulle kjøpe Geforce 6600gt eller ati X800GTO.

Jeg kom fram til X800GTO, men det er jo så mange forsjellige...

 

Hvilke av disse skal jeg velge?

Sapphire Radeon X800GTO 256MB GDDR3, PCI-Express, Tv-Out, DVI-I, Lite-Retail

Connect3d VGA-Card Radeon X800GTO 256MB PCI-E DVI TV-Out V-In Retail,

Sapphire Radeon X800GTO 256MB GDDR3, PCI-Express,Ultimate Edition,Full-Retail,

PowerColor Radeon X800GTO 256MB DDR1, PCI-Express, DVI-I, Tv-Out, Retail

 

Hvilke av kortene får jeg er mest for pengene, og hvilke av kortene bør jeg velge?

Endret av Hrisebro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vel tror det ikke er den store forskjellen på de forskjellige kortene...

 

det er visst en her på forumet som kan bekrefte at man kan få 16 pipelines i steden for standard 12. LINK

 

Det sapphire ultimate edition kortet har jo passiv kjøling, altså kortet er helt stille. En diger kjøleribbe. Tror nok du blir fornøyd med et hvilket som helst av de kortene der :thumbup:

Lenke til kommentar
*bumb*

ingen som vet noe om x1300?

Link

5108170[/snapback]

 

 

X1300 er ATIs nye budsjett kort det er omtrent like bra som ATIs X700 og nVIDIAS 6600, det støtter shader modell 3.0 i motsetning til X800 GTO som støtter shader modell 2.0b men X800 GTO byr på MYE bedre ytelse. Jeg ville anbefalt SHapphire X800 GTO Fireblade Edition Denne kan klokkes til X850 XT hastigheter på minne og kjerne. Shapphire har oså et kort til: X800 GTO2 Dette kan også oppnå X850 XT hastigheter men kan i tillegg åpne deaktiverte pipelines altså du kan få 16 pipelines i motsetning til 12 som er standard. Dermed har du et X850 XT til ca 800 kr mindre, du kan finne mer ut om det ved å søke på forumet. :thumbup:

 

EDIT:Se ned på listen på shg.no

 

Edit 2: Her X800 GTO/2 til X850 XT X-bit labs

Endret av Lush
Lenke til kommentar

x1300 er mer avansert, men gir mindre ren ytelse enn et x800GTO.

 

jeg ville gått for denne:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312855&cks=PRL

 

Den er billigst, men har likevel gddr3-minne, hvilket er kjappere enn ddr1. Sapphire er en svært anerkjent produsent, men vet ikke noe om støynivået ift powercolor og connect3d. Powercolor bruker iallefall standard kjølevifte. Dog, vil du ha stillhet går du selvsagt etter ultimate edition.

 

Du kommer nok til å kose fletta av deg uansett hvilket kort du velger, forøvrig. :thumbup:

Lenke til kommentar
vel tror det ikke er den store forskjellen på de forskjellige kortene...

 

det er visst en her på forumet som kan bekrefte at man kan få 16 pipelines i steden for standard 12. LINK

 

Det sapphire ultimate edition kortet har jo passiv kjøling, altså kortet er helt stille. En diger kjøleribbe. Tror nok du blir fornøyd med et hvilket som helst av de kortene der :thumbup:

5105570[/snapback]

 

Og det er meg... hehe ;)

 

Du blir nok fornøyd ja, men ikke overraskende vil jeg anbefale Connect3d sin versjon.. Foreløpig er det de eneste kortene i tillegg til Sapphire sine GTO2 kort som kan åpnes til 16 pipes..

Har nå tweaket systemet enda mer, og fikk da hele 6798 i 3DMark05 (Kjerne@609, minne@588)

Et 7800GT kort i et system med bedre minne og CPU scorer ifølge et par reviews jeg har sett bare litt over 7000.. Ikke verst, av et kort til ca halve prisen.. ;)

Endret av Cantus
Lenke til kommentar
vel tror det ikke er den store forskjellen på de forskjellige kortene...

 

det er visst en her på forumet som kan bekrefte at man kan få 16 pipelines i steden for standard 12. LINK

 

Det sapphire ultimate edition kortet har jo passiv kjøling, altså kortet er helt stille. En diger kjøleribbe. Tror nok du blir fornøyd med et hvilket som helst av de kortene der :thumbup:

5105570[/snapback]

 

Og det er meg... hehe ;)

 

Du blir nok fornøyd ja, men ikke overraskende vil jeg anbefale Connect3d sin versjon.. Foreløpig er det de eneste kortene i tillegg til Sapphire sine GTO2 kort som kan åpnes til 16 pipes..

Har nå tweaket systemet enda mer, og fikk da hele 6798 i 3DMark05 (Kjerne@609, minne@588)

Et 7800GT kort i et system med bedre minne og CPU scorer ifølge et par reviews jeg har sett bare litt over 7000.. Ikke verst, av et kort til ca halve prisen.. ;)

5108747[/snapback]

 

Hvilke av kortene har du?

Connect 3d eller sapphire radeon gto2 kortet?

Og hvor får man tak i GTO2 kortet, og til hvilke pris?

Har planer om å bestille fra komplett, men ps data eller andre ganske kjente nettbutikker funker det å.

Har ikke lyst til å bestille fra et sted jeg alderi har hørt om..

 

EDIT:

Leste nettop denne[/ URL] tråden, tenker på dette:

 

Hva er et billig alternativ fra nvidia for å overgå

ytelsen til sapphire radeon 9800 pro 128mb ?

 

Tenkte på nvidia 6700 LE som kan softmoddes?vil det ha bedre ytelse?

 

Grunnen er at jeg driver med programmering i java3d og ati er buggy på java3d..så jeg skal altså bytte til nvidia som jo også er bedre på opengl.

Dette er vel ikke noe som jeg vil få et stort problem med?

Endret av Hrisebro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...