hallgeirl Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Hei. Jeg har tenkt på å skaffe meg en ny PC, og denne gangen har jeg lyst til å teste ut en SFF-maskin da jeg reiser ganske mye rundt på LAN, og da er det greit med en PC som er lett å transportere. Har sett på denne: http://www.hardware.no/tester/barebone/shu...d_nforce4/15968 Den ser egentlig veldig grei ut, men det som bekymrer meg er det med at det visstnok skal være for trangt for en del optiske enheter til å kunne utløses skikkelig. Noen som vet om det finnes en enkel måte å rette dette problemet på? Noe som kan skrus ut e.l. for at enheten skal få plass? Jeg bruker nå en Plextor PX-712A DVD-brenner. Vil den få dette problemet? Minne: Jeg har nå 2x512MB OCZ Platinum (2-2-2-5), og vil gjerne fortsette å bruke dem. Kan noen bekrefte om denne boksen kjører fint med dette minnet i dual channel? CPU: Har tenkt å skaffe meg en Athlon X2 dual core, da antageligvis en 3800, eller MULIGENS en 4400 om pengene strekker til. Vil denne CPUen fungere helt fint uten å gjøre noe eller må en kanskje oppdatere BIOS? (ikke at det er et problem om jeg får startet opp i det minste så jeg får sjansen til å oppdatere BIOS). Og så grafikkkort. http://www.databutikken.com/no/default.php?artId=POVPCX78GT POV GeForce 7800GT ser jo veldig ok ut. Passer dette fint i denne shuttle-pcen? Hvordan er dette grafikkortet ellers? Blir det bra nok kjøling i en trang shuttle? Noen erfaringer? Jeg har et Radeon 9800pro for øyeblikket så jeg regner med jeg vil merke STOR forskjell? Til slutt: Kommentarer totalt sett på oppsettet mottas med takk. Lenke til kommentar
BehersK Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 SN25P klarer fint å kjøre de minnene i Dual Channel. Har tenkt på å kjøpe meg den jeg og. Du vil merke FOR stor forskjell mellom de skjermkortene! Lenke til kommentar
Sindres88 Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Har selv en shuttle sn25p Har akkurat samme rammen som deg, og den fungerer utmerket... Du skulle kanskje ha hatt 2048 istedet for 1024, men det er jo bare å oppgradere senere Jeg har et geforce 6800gt, og der er det en klaring på 1cm mellom skjermkort og fanduct...Vet ikke om det er noen stor forskjell på størrelsene mellom disse skjermkortene, men det kan jo du sjekke ut Hvis det ikke passer, er det jo bare å kappe av en bit av fanduckten Ellers så har jeg en zalman vf700cu kjøler på skjermkortet, og den passer akkurat:) Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 6. november 2005 Forfatter Del Skrevet 6. november 2005 Takk for svar. sindre.sundfar, har du noe erfaring med det problemet med for trang åpning for optiske enheter som nevnes i den testen hos HW.no (som jeg linka i første post)? Det er det som egentlig bekymrer meg mest Litt kjedelig å ikke kunne få brukt dvd-brenneren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå