osveta Skrevet 26. august 2002 Del Skrevet 26. august 2002 Jeg har ett hjemme nettverk bestående av 3 maskiner. Maskin1 windows 2000 server smc trådløst 11mbit pci kort Maskin2 windows 2000 pro realtek fast ethernet pci Maskin3 windows 2000 pro smc trådløst 11mbit pcmcia kort Jeg har en smc 11mbit trådløst access punkt som kobler maskin 1 og 3 sammen, og en hub som går ut ifra rj-45 utgangen i access punktet og til maskin 2. Kan jeg installere ett nettverkskort til (10/100 )i maskin 1 og brigde dette med det trådløse og dermed oppnå 100mb hastighet mellom disse to maskinene? Eller vil ikke det gå pga access punktet?? På forhånd takk for alle svar. Kan jeg installere ett annet nettverkskort. Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 26. august 2002 Del Skrevet 26. august 2002 hmm. Skjønner ikke helt hva du snakker om, men... Vil du ha 100Mbit mellom de to maskinene som står koblet til HUBen?? Hvis det er en 100Mbit HUB du har, burde det gå, men hvorvidt det går så lenge du har 2 nettverkskort (ethernet og trådløst) vet jeg ikke. Er ikke helt sikker på om det går ann å spesifisere hvilket nettverkskort som skal brukes til den og den maskina. Det du kan gjøre er å nappe ut det trådløse nettverkskortet av maskina og kjøre alt på ethernet med 1 maskin på trådløst; noe som vil gi 100Mbit mellom to av maskinene og 11Mbit til den siste ( i motsetning til 11Mbit delt på to maskiner). Er du sikker på at du har en 100Mbit HUB?? såvidt jeg har sett er de svindyre, mens switcher har omtrent samme prisen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå