Gå til innhold

Play.com og toll på pc-spill.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Husk å bruke tollens egne omregningskurser når dere bestiller ting (www.toll.no).

 

Jeg synes tollsystemet i dag er helt teit. Man må jo betale dem for å få lov til å betale dem (også kalt fortollingsgebyr). Hadde man sluppet unna med å bare betale momsen på 25%, så hadde jeg bestilt en del mer enn jeg gjør i dag fra utlandet.

Lenke til kommentar
Husk å bruke tollens egne omregningskurser når dere bestiller ting (www.toll.no).

 

Jeg synes tollsystemet i dag er helt teit. Man må jo betale dem for å få lov til å betale dem (også kalt fortollingsgebyr). Hadde man sluppet unna med å bare betale momsen på 25%, så hadde jeg bestilt en del mer enn jeg gjør i dag fra utlandet.

5104072[/snapback]

 

Nå er det forskjell på "dem" og "dem", da. 25 % mva går til staten, og gebyret går til de som gjør jobben.

Lenke til kommentar
Hei, har tenkt til å kjøpe Civ4 fra play. Den ligger på 17,99£ og blir da ca.207kr.

For jeg denne moms fritt siden play "baker" frakten inn i prisen? for frakten må jo være mer enn 7kr. eller må jeg betale moms?

5103856[/snapback]

 

Av erfaring (er storkunde hos play) kan jeg fortelle at £15.99 går greit, alt over går gærent hvis man ikke har flaks. To pund for mye for Civ4 altså. Og sånn vil det være til kursene svinger mye, eller den nye regjeringa øker frigrensa for privatimport. De driver forøvrig stort, og kan neppe overtales til å skrive inn feil beløp eller gi deg rabatt (ganske lav avanse vil jeg tro.)

 

Mitt beste play.com-kjøp var noen tjukke bøker fra Penguin Popular Classics. De kosta 89 eller 99 pence, fritt tilsendt fra Sveits! Neppe lukrativt.

Lenke til kommentar

Tollen er noe av det mest irreterende som finnes.

Det er grenser for hvilke ting man kan få for under 200kr.

 

Håper den nye regjeringen øker grensen til en plass mellom 1000 og 2000(tror USA har en grense på 2000)

 

Det hadde vært noe det :love:

 

*Edit, så det var noe snakk om invoice senking osv. Og jeg tror det lønner seg å spørre. Mange butikker som kan være greie å sette prisen til under 200,- de taper jo ingenting på det uansett. Men nå glemte jo selvsagt jeg å spørre PLAY.com om det når jeg bestillte for to dager siden :hrm:

Endret av Gandalf the Grey
Lenke til kommentar
Hei, har tenkt til å kjøpe Civ4 fra play. Den ligger på 17,99£ og blir da ca.207kr.

For jeg denne moms fritt siden play "baker" frakten inn i prisen? for frakten må jo være mer enn 7kr. eller må jeg betale moms?

5103856[/snapback]

Jeg regnet faktisk på det samme her om dagen, dersom du ikke er heldig eller klarer å prute er det faktisk billigere å bestille det fra CDON.no eller en hvilken som helst annen norsk nettbutikk.. Fant forresten ut(samtidig) at DVDON.no ikke er det samme som CDON.no, litt flaut i beste arbeidstid og i kontorlandskap :)

 

Du kommer fort opp i 400.- dersom spillet blir stoppet, dvs det svarer seg å kjøpe det i Norge. Elektrokjedene og OBS! bruker å ha greie priser på spill de regner med å selge store kvanta av.

 

Edit: de har vel hvertfall lovet å øke denne 200kr grensen, men ikke før nyttår. Grensen ble visstnok fastsatt på 70-tallet og er aldri justert i samsvar med prisutvikling/inflasjon, så det er på høy tid. Planen er visstnok også at den skal justeres i samsvar med konsumprisindeksen i fremtiden.

Endret av kindings
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...