Gå til innhold

Omtale av Age of Empires III (PC)

Anbefalte innlegg

Er det andre enn meg som syntes grafikken ser helt sykt bra ut på de screenshotsene som er vist her på gamer.no?

Da jeg spilte Demoen fikk jeg grafikk som jeg ikke ble særlig imponert over, men da jeg ser dette så får man jo bakoversveis!

Er det mitt skjermkort 9800PRo som må byttes ut eller er den ART vi ser på bildene?

5107000[/snapback]

Det er nok skjermkortet ja.

For å kjøre på maks grafikk trenger du et kort som støtter SM3.0. Dvs GF6600, GF6800, GF7800 eller Radeon X1xxx.

Jeg føler ikke at jeg kan spille på fullt selv med 7800GT i SLI. Blodklokket.

Med alt på maks og 1600x1200 bikker jeg stadig under 40fps. Noe jeg synes er totalt uakseptabelt. Setter jeg ned shader quality til high og shadow quality til low er jeg over 60fps 99% av tiden. AoE3 er et *virkelig* krevende spill.

Anti Aliasing ser ikke ut til å påvirke ytelsen noe særlig i forhold til shader quality high vs very high.

Derfor kan jeg også ha på 4xAA.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
arg, virker som det er en tidssperre på spillet, hvis jeg spiller i ca. 1 time begynner det å hakke som det ikke skulle være noe morgen dag.

så da må jeg save(noe som er vansklig fordi det hakker så mye) gå ut av spillet, starte det på nytt og spille det i 1 time, og så begyner det igjen

5105902[/snapback]

Akkurat dette problemet har jeg og!! Men, setter det bare på pause, for så gå til skivebordet. Da blir alt normal igjen. Uansett så er jo dette ikke slik det skal være! noen som vet hvordan man løser dette?

Helt utrolig bra spill! Etter å ha blitt skuffet av både Earth 2160 og B&W 2 er dette noe vi rts fans virkelig trengte! :D

Lenke til kommentar

Det som irriterer meg nok til ikke å like spillet noe godt, er alle begrensingene på hvor mange mennesker/soldater/båter osv. du kan ha. Begrensingen er på 200, og mange soldater og båter tar flere enn 1 population. Dessuten kan du bare ha noen få av de fleste båtene og slikt.

For meg så ødelegger det totalt! Mulig jeg har et lite snev av stormannsgalskap, men jeg liker å ha stor industri, stor hær og alt annet stort. Men det går jo ikke med disse begrensingene. AoE burde lære litt av stronghold synes jeg!

Bortsett fra det er spillet flott! Men de begrensingene er nok til at jeg har lagt det i fra meg, for en stund i hvert fall...

Lenke til kommentar
Det som irriterer meg nok til ikke å like spillet noe godt, er alle begrensingene på hvor mange mennesker/soldater/båter osv. du kan ha. Begrensingen er på 200, og mange soldater og båter tar flere enn 1 population. Dessuten kan du bare ha noen få av de fleste båtene og slikt.

For meg så ødelegger det totalt! Mulig jeg har et lite snev av stormannsgalskap, men jeg liker å ha stor industri, stor hær og alt annet stort. Men det går jo ikke med disse begrensingene. AoE burde lære litt av stronghold synes jeg!

Bortsett fra det er spillet flott! Men de begrensingene er nok til at jeg har lagt det i fra meg, for en stund i hvert fall...

5108907[/snapback]

Er ganske enig med deg på det feltet.

Skulle hatt digre baner, 16 player og med 500 folk som begrensing. :D

Endret av Anders Voldsund
Lenke til kommentar
Blir jo mer strategi i spill som har limit enn spill som ikke har det. kan man ingen grense blir det jo alltid den med flest soldater som vinner...

5109216[/snapback]

Finnes mange spill der man kan ha så mange styrker man vil, det det i høyeste grad er flere strategiske elementer enn "den som har flest vinner"

AtW

Lenke til kommentar
På det første bildet, nei. Tror det er på et oppdrag i campaign.

På de to andre, ser du at det er bare mur rundt noen bygninger, så det er mulig, ja.

5111673[/snapback]

Men det er jo mulighet for å plassere soldater på muren, frykter det er bare noe som er laget for campaign. Ser ut som jeg får ta å spille campaign :hmm:

Lenke til kommentar
det er liksom ting fra age 2 som burde vært med i et spill som dette, f.eks. muligheter for å låse porten

5112020[/snapback]

I Age of Empires 2 kunne motstanderen gå igjennom porten om den var åpen, dvs at en av dine soldater står i/ved porten så den åpnet seg. Det kan de ikke i Age of Empires 3.

Savner litt det selv og :)

Lenke til kommentar
På det første bildet, nei. Tror det er på et oppdrag i campaign.

På de to andre, ser du at det er bare mur rundt noen bygninger, så det er mulig, ja.

5111673[/snapback]

Men det er jo mulighet for å plassere soldater på muren, frykter det er bare noe som er laget for campaign. Ser ut som jeg får ta å spille campaign :hmm:

5112183[/snapback]

Hvordan plasserer man folk oppå muren?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...