Kvisten Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Hei Ønsker å lage slideshow av endel bilder fra forskjellige anledninger. HAr prøvd tvCD men syns ikke det var så gromme greier - man kan feks ikke lage overganger mellom bildene. Er det noen som har andre forslag til program til dette ? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 (endret) enkelt: microsoft photostory 3.1, følger med / kan lastes ned for winxpsp2 mer avansert: bruke en eller annen videoredigeringsprogramvare er selv på utkikk etter noe som kan fikse overganger, gi kontroll over lydspor . sony moviestudio / sony vegas prøves ut her for tiden. når det er sagt, setter jeg stor pris på om noen gir meg tips om programvare som er spesifikt for bilde-slideshows. MS Photostory gir meg for få muligheter for kreativitet. Endret 4. november 2005 av modellmakt Lenke til kommentar
TBPhoto Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Magix Photostory on CD and DVD 2005 Dette er den nyeste utgaven av Photostory, og virker grei nok. Er sikkert ikke den mest avanserte, men men... Lenke til kommentar
mandela Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 har testet magix og det er nærmeste jeg har kommet det jeg ønsker meg av et slikt program, dessverre var det veldig buggete på min pc Lenke til kommentar
Kvisten Skrevet 4. november 2005 Forfatter Del Skrevet 4. november 2005 har testet magix og det er nærmeste jeg har kommet det jeg ønsker meg av et slikt program, dessverre var det veldig buggete på min pc 5103760[/snapback] betyr det at det finnes prøveversjon før man kjøper ? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 ja, men du får ikke brent ut / lagret noe såvidt jeg husker Lenke til kommentar
Kvisten Skrevet 4. november 2005 Forfatter Del Skrevet 4. november 2005 Ok takk for alle tips - ser litt på de forskjellige forslagene . Lenke til kommentar
Kvisten Skrevet 5. november 2005 Forfatter Del Skrevet 5. november 2005 Hei igjen - bare en liten tilbakemelding. Har nå prøvd MS Photostory og MAgix Photostory ( begge to siste versjon ) og det er helt klart at Magix er klart det mest anvendelige. feks kan Magix dette ( og ikke MS sin versjon:) Valgfrie overganger mellom bildene som fade inn ut - flying windows osv osv - e hel haug å velge i Redigere audiofilene i diekte i tidslinjen for bildene Legge inn effekter som " point and click illusjon " for feks å fremheve et spec bilde. Når du skal brenne slideshowt kan du velge mellom CD-VCD-SVCD-DVD-MiniDVD. Et meget bra og rimelig progr til å lage slide show av dine bilder. Synes jeg. Lykke til Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Jeg bruker ProShow Gold fra Photodex, koster 70$. Les mer her: http://www.photodex.com/products/ Lenke til kommentar
paalwa Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Kaster meg på å anbefaler også pro show gold. Meget formøyd med dette. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Kaster meg på å anbefaler også pro show gold. Meget formøyd med dette. 5113954[/snapback] hvor mange bilder er det dere bruker i slideshowet? hos meg er det helt sirup når det kommer over ca. 1000 bilder. Har laget og lagret et slideshow med 2000 bilder (skal selvfølgelig fjerne stor del av de), men får ikke åpnet det jeg har lagret, programmet bare henger i en halvtime uten noen andre programmer som bruker samme lagringsformat? Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 ...Har laget og lagret et slideshow med 2000 bilder...5259982[/snapback] 2000 bilder, ikke rart det tar lang tid å indeksere dette. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 (endret) ...Har laget og lagret et slideshow med 2000 bilder...5259982[/snapback] 2000 bilder, ikke rart det tar lang tid å indeksere dette. 5260273[/snapback] Hvor mange bilder pleier dere å bruke når dere lager DVD slideshow? Dessverre brukte jeg rundt 3 timer på å legge inn alle bildene med beskrivelser i mellom og nå vil ikke programmet laste inn lagrede projektet i det hele tatt (mulig at det er en grense for hvor mye programmet takler?) EDIT: forandret navn på mappen med bildene, og programmet viste en viss klasse fikk valg om å finne fram bildene selv eller at programmet åpner projektet med tomme slides inkludert mellomrommene / beskrivelsene, arbeidet er reddet Endret 6. desember 2005 av modellmakt Lenke til kommentar
bjorges Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Jeg har også prøvd ProShow Gold litt. Et ganske bra verktøy, men jeg savner muligheten for å lese EXIF/IPTC-informasjonen jeg har lagt inn i bildet med andre program Jeg må si det er for dumt å bruke for eksempel 3 timer på å legge inn informasjonen i bildearkivsystemet, for så å gjøre det samme en gang til i slideshow-programmet Jeg har kontaktet support hos de som lager ProShow, og spurt om de snart vil støtte alle EXIF/IPTC-feltene, og ikke bare et fåtall slik som nå. Et av problemene er at feltene tolkes feil, slik at det som kommer ut på bildet er kryptisk. Svaret var at de skulle legge det inn som et ønske til senere versjoner. Kanskje dette ville bli implementert raskere dersom flere maser? Vil anta at det ikke er bare meg i hele verden som ønsker dette, eller hur ? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 (endret) slett meg, dobbelpost Endret 6. desember 2005 av modellmakt Lenke til kommentar
mandela Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 (endret) Jeg har også prøvd ProShow Gold litt. Et ganske bra verktøy, men jeg savner muligheten for å lese EXIF/IPTC-informasjonen jeg har lagt inn i bildet med andre program For meg ville det ha vært fordelaktig dersom programmet brukte EXIF data til å sortere bildene etter dato, så jeg slipper å sortere de selv. (pr. nå så leser programmet datoen som også f.eks. windows xp leser (?), slik at dersom jeg har modifisert et bilde i bildebehandlingsprogram i dag, vil tro at bildet er tatt i dag. Dette er for dårlig! Samme problem har jeg med picasa 2) Endret 6. desember 2005 av modellmakt Lenke til kommentar
bjorges Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 For meg ville det ha vært fordelaktig dersom programmet brukte EXIF data til å sortere bildene etter dato, så jeg slipper å sortere de selv. (pr. nå så leser programmet datoen som også f.eks. windows xp leser (?), slik at dersom jeg har modifisert et bilde i bildebehandlingsprogram i dag, vil tro at bildet er tatt i dag. Dette er for dårlig! Samme problem har jeg med picasa 2) 5261797[/snapback] Ingen dum tanke Nå har de akkurat lansert en ny versjon (v 2.6), hvor de har foredret EXIF-støtten. Det hjelper tydeligvis å sende dem kommentarer. Jeg har ikke kjøpt programmet enda, fordi det ikke støttet de funksjonene jeg var ute etter, men vurderer det seriøst nå. Send et spørsmål/forslag til Johsua på support, og han bringer ønskene videre ([email protected]). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå