zarchon Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Vurderer å skaffe meg følgende: AMD Opteron 146 64bit "Venus" 2.0GHz Boxed (with cpu-cooler!) Socket939 sammen med hovedkortet: Gigabyte K8NSC nForce3 250Gb Men er usikker på om Opteron prosessorene (939) kan brukes på dette. Må skaffe meg ett hovedkort som har agp, og da er jo ikke utvalget det helt store Setter pris på snarlig svar Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Etter litt rask googling ser det ut til HKet har 939 sokkel ja... Lenke til kommentar
zarchon Skrevet 4. november 2005 Forfatter Del Skrevet 4. november 2005 Etter litt rask googling ser det ut til HKet har 939 sokkel ja... 5103637[/snapback] Det har jeg allerede funnet ut men om det vil være kompabiltetsproblemer her, er det jeg lurer litt på Lenke til kommentar
Luciên Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 I skrivende stund er det ikke aktuelt å engang tenke på å kjøpe et AGP kort. Synes jeg iallefall.. g0 PCI-E Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Skjelden (om ikke aldri) at det er kompabilitetsproblemer mellom CPU og hovedkort så lenge det samme typen (Socket A/939/754). Men som Luciên sier så er det nok å annbefale å gå over til PCI-E dersom du skal ha et 939 system! Det er tross alt den største fordelen 939 har fremfor 754 (for en gamer i allefall). Lenke til kommentar
zarchon Skrevet 4. november 2005 Forfatter Del Skrevet 4. november 2005 Skjelden (om ikke aldri) at det er kompabilitetsproblemer mellom CPU og hovedkort så lenge det samme typen (Socket A/939/754). Men som Luciên sier så er det nok å annbefale å gå over til PCI-E dersom du skal ha et 939 system! Det er tross alt den største fordelen 939 har fremfor 754 (for en gamer i allefall). 5103850[/snapback] Selvfølgelig skulle jeg gått over til PCI-E, men har ett godt skjermkort allerede (Asus 6800 GE), og budsjettet tilsier ikke noe nytt skjermkort akkurat nå. Tanken kunne selvsagt vært å gå for AsRock sitt hovedkort med både AGP og PCI-E?? Lenke til kommentar
ducmaster Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 skaff deg det Asrock kortet, har fått massevis av god kritikk verden over, og har både agp samt pci-e støtte, så du kan bruke skjermkortet ditt nå og bytte til pci-e senere når du føler at tiden er inne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå