VegardStr Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 (endret) Når eg prøver å gå inn i en mappe på min Hitachi Deskstar 7k250 250gb disk, så begynner PCen å jobbe sinnsykt treigt. det tar flere sekunder før mappen blir merket blå, og etter det så jobber alt raskt igjen. hva kan være gale? det har begynt å skje i nyere tid, altså det har ikkje vært slik hele tiden. kan det ha noe med at den mappen har mange undermapper og rommer ca 70gb med data? (fant ut at det var mye mindre enn 70gb) Vegard Endret 4. november 2005 av vegis Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Du har ikke tilfeldigvis noen .avi filer i en av undermappene, eller i selve mappen? Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 4. november 2005 Forfatter Del Skrevet 4. november 2005 Du har ikke tilfeldigvis noen .avi filer i en av undermappene, eller i selve mappen? 5103509[/snapback] Nei Lenke til kommentar
riktig Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 (endret) Hva slags visning bruker du på mappene? Prøv å kjøre de i list eller details om du ikke gjør det fra før av. (Verktøy - mappealternativer - vis - bruk på alle mapper). Ofte henger det hvis du har mye bilder eller videofiler når du kjører thumbnail. Edit: Hvis du mente når du er inne i mappa, såklart. Endret 4. november 2005 av SirMaximus Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 4. november 2005 Forfatter Del Skrevet 4. november 2005 jobber like treigt når det er i alle visningene. eg mener kun når eg skal gå inn i mappen. Inni mappen jobber PCen like raskt som normalt. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Det pleier å være et tegn på at du har et ekstremt antall filer inni der, ellers kan det være et eller annet med disken. Jeg opplevde det samme selv, og da med kun "mine dokumenter"-mappen. Formatering løste det ikke, men av en eller annen grunn gikk det over. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 4. november 2005 Forfatter Del Skrevet 4. november 2005 det er ikkje akkurat ekstremt anntall file rder no lenger, les her så ser du hvorfor. Og PCen jobber fortsatt like treigt på samme mappe hver gang. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=492528&hl= Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå