Xvani Skrevet 26. august 2002 Del Skrevet 26. august 2002 Quote: Den 2002-08-26 14:34, amd_guru skrev: Quote: Den 2002-08-26 10:57, Krishell skrev: Eller kansje ikke Ting kan være morsomt 1 til 2 ganger, men den 3. gangen er det bare lamt. Eller kanskje ikke? hehe, bare kødda, men det må da være lov å ha litt humor i dette forumet, ellers blir det litt tørt... Syns uansett at Krishell kunne kommet med NOE saklig da :wink: Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 27. august 2002 Forfatter Del Skrevet 27. august 2002 Quote: Den 2002-08-26 21:25, HoVeSkOt skrev: ...takes one to know one... Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Hvordan i alle dager kan man slenge ut masse påstander om at bredbånd er dyrt i norge uten å engang komme med noen tall? Bredbånd er faktisk ganske så billig i norge. Dessuten blir det jo bare billigere og billigere. Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 27. august 2002 Forfatter Del Skrevet 27. august 2002 Det var akkurat det som var poenget mitt. Alle hyler og skriker opp om hvor dyrt det er - men faktisk kan jeg ikke se den helt store forskjellen på å betale kr 300,- eller 400,- pr mnd. Har man bruk for det og kan forsvare bruken sin er det jo greit, men skal man ikke annet enn å laste ned filmer osv og bruker det kun til ren hobbybruk er det ingen grunn til å surve. Har man ikke råd til hobbyen sin får man finne seg en annen hobby! Så enkelt er det. Ha en riktig fin dag :smile: Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Det er nå uansett billigere enn en kasse med øl. DER har man en kampsak angående pris... Lenke til kommentar
Nerdiboy Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Bredbånd er ULTRA billigt iforhold til ISDN... Jeg har isdn og bruker 700krmnd på det. : ------------------------------------------------- Snart får jeg 10MB linje fra lyse... :grin: Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Du burde skamme deg! Du skal være glad for at du i det hele tatt har tilgang til bredbånd! Mange stakkere som ikke kan få bredbånd (f.eks meg) må betale mer for ISDN linjen sin enn du må betale for bredbåndslinjen din! Bredbånd er ikke dyrt i norge, men det som derimot er dyrt er de fuckings dial-up oppkoblingene! Norge/Telenor suger. Lenke til kommentar
Eksos Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Quote: Den 2002-08-26 14:13, Civilix skrev: Quote: Den 2002-08-26 11:46, Dan Hansen skrev: Quote: Den 2002-08-26 10:57, Krishell skrev: Quote: Den 2002-08-26 08:15, Dan Hansen skrev: Quote: Den 2002-08-26 08:07, Civilix skrev: Quote: Den 2002-08-26 07:43, Dan Hansen skrev: ... men aktørene taper penger ...eller kansje de ikke gjør det... ...jo de gjør det... Eller kansje ikke Joda For å bryte dette før en "eller kansje ikke" kommer igjenn vil jeg spørre alle om å komme med argumenter. Grunnen til at jeg starta kort var på grunn av at jeg ville ha Dan Hansen til å tenke seg om litt, før han ga ut en så sterk påstand. Jeg forklarte hvorfor i neste post da budskapet tydligvis ikke kom fram. Dette blir fint Lenke til kommentar
fondus Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Begynner å lure på hvilkne griske typer mange av dere egentlig er. ADSL er absoutt ikke dyrt i norge, tvert i mot. dere betaler faktisk MINDRE FOR BREDBÅND enn det jeg gjør for min ISDN linje. nå kommer det enda en person i huset og da blir det vel nesten dobbelt så mye, hadde vi foreksempel skaffet oss bredbånd fra INO til 744 krmd ville vi da spart en del penger. jeg ønsker meg dette, men det finnes ikke hos meg. jeg synes egentlig ikke 744 i måneden er dyrt for en 2mbit linje når jeg betaler nesten like mye for en 64kb linje som er dial-up. tenk litt over sakene før dere uttaler dere da. Lenke til kommentar
Goldfish Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Quote: Den 2002-08-27 17:29, Eksos skrev: Quote: Den 2002-08-26 14:13, Civilix skrev: Quote: Den 2002-08-26 11:46, Dan Hansen skrev: Quote: Den 2002-08-26 10:57, Krishell skrev: Quote: Den 2002-08-26 08:15, Dan Hansen skrev: Quote: Den 2002-08-26 08:07, Civilix skrev: Quote: Den 2002-08-26 07:43, Dan Hansen skrev: ... men aktørene taper penger ...eller kansje de ikke gjør det... ...jo de gjør det... Eller kansje ikke Joda For å bryte dette før en "eller kansje ikke" kommer igjenn vil jeg spørre alle om å komme med argumenter. Jeg vil ha analsex med en apekatt. Grunnen til at jeg starta kort var på grunn av at jeg ville ha Dan Hansen til å tenke seg om litt, før han ga ut en så sterk påstand. Familien din kommer til å bli hjemsøkt (og voldtatt) av en sinnsyk mann med munn- og klovsyke. Jeg forklarte hvorfor i neste post da budskapet tydligvis ikke kom fram. Dette blir fint Nei det blir det ikke. > Lenke til kommentar
Grimmy Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Jeg blir ganske forvirret av slike tråder. Tideligere så var det påstander om at bredbånd er dyrt i norge i forhold til sverige, og hastigheten man får. Jeg synes bredbånd fortsatt er dyrt i norge, dette baserer jeg på følgende: -Etter mitt syn så har vi fremdeles svært få bredbånds tilbud. Jeg definerer bredbånd som linjer som har minst 1Mb/s(mega bit) opp og ned. -Bredbånd skal kunne levere TV i god kvalitet i både lyd og bilde, det skal være stabilt, og latencyen skal være kjapp. Dette har ikke jeg sett mye til. -De tilbudene som kommer av god hastighet her i norge blir alltid lagt ned. Jeg føler det er noe telenor konspirasjon her. Jeg tenker på at bredbåndsfabrikken ikke klarte seg, men også BKK som måtte redusere hastigheten, dele den i tre og øke prisen. (Dette er fremdeles et bra tilbud) -Pris-strukturen som Telenor nå har vist er jo helt på jorde, jeg er for en gang skyld glad for at jeg har UPC kabelinternett. -Mange bredbånds leverandører i sverige er fortsatt billigere. Men det jeg ser frem til er at bredbånd er bare nødt til å bli billigere om noen år (dette skjer vel gradvis). Det er som noen sier at utbyggingen som er dyr, spesiellt i norge med vårt anderledes landskap... Men dette vil selskapene tjene på i ettertid. Når alt er betalt for blir prisene redusert. (Det er derfor merkelig at kabelinternett ikke er billigere, de hadde linjer fra før). Parabol internett/satelitt internett er jo svindyrt fra tiscali eller hva de nå heter, dette er det merkeligste bredbånds tilbudet jeg har sett. Vi har bedre tider i vente. Men jeg mener (les: min mening) at bredbånd er i dag fortsatt for dyrt. Det eneste som er billigt med det er hvis man ser det i forhold til "tele" internett (ISDN og modem med telefon linjer, ikke xdsl). Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Quote: Den 2002-08-27 18:00, Grimmy skrev:-Etter mitt syn så har vi fremdeles svært få bredbånds tilbud. Jeg definerer bredbånd som linjer som har minst 1Mb/s(mega bit) opp og ned. 1Mb/s tilbud er sjeldne i Norge, men de er sjeldne i utlandet også. Vær også klar over at Norge har stor (og tidlig) utbredelse av ISDN så mens vi hadde ISDN så satt man gjerne på modem i utlandet. Det gjorde at behovet for å få kabel/dsl i utlandet var større enn i Norge. Quote: -De tilbudene som kommer av god hastighet her i norge blir alltid lagt ned. Det er da et klart tegn på at de har vært økonomisk uansvarlige og at tilbudene rett og slett har vært for gode. Quote: Jeg føler det er noe telenor konspirasjon her. Jeg tenker på at bredbåndsfabrikken ikke klarte seg, men også BKK som måtte redusere hastigheten, dele den i tre og øke prisen. (Dette er fremdeles et bra tilbud) omg, dette blir for dumt! Sier du her at BBF gikk inn i en konspirasjon sammen med Telenor slik at BBF ikke klarte seg? Eller mener du at Telenor har en konspirasjon med noen andre slik at de kan presse BBF til å gi opp den hodeløse satsingen de hadde? Hvordan i huleste skal Telenor har makt til å klare noe slikt? Det er da mye mer realistisk at BBF bare ikke kunne drive lønnsomt med å strekke fiberkabel (som koster ca 1000kr per kilometer å strekke) og så selge til 330kr måneden for 10Mbit og fri telefon. Telenor eier et av Norges 2 GSM nett samt telenettet. Om Telenor skulle gjort noe stygt mot BBF så var det å selge kapasitet på telenettet slik at f.eks NGT kunne levert billig ADSL og dermed utkonkurerert BBF, men vi vet at det gjør ikke Telenor. At BKK også skrudde opp prisene sier meg også at de trenger høyere inntekter samt at (lovlige) innholdstjenestene ikke er på plass slik at 10Mbit er nødvendig for Ola normann. Quote: -Pris-strukturen som Telenor nå har vist er jo helt på jorde, jeg er for en gang skyld glad for at jeg har UPC kabelinternett. Telenor har ADSL fra 350kr måneden. Husker ikke kabelprisene deres. og prisstrukturen er da bedre enn UPC sin? Du kan velge mellom et lavere fast månedsgebyr + en download limit eller du kan velge litt høyere grunnpris, men ingen download limit. Telenor har slik jeg ser det en konkuransedyktig pris f.eks sammenlignet med UPC og andre DSL aktører. Quote: -Mange bredbånds leverandører i sverige er fortsatt billigere. Øl er også billigere i Sverige... Bredbåndsutbygging i Sverige blir supsidiert av staten. Dette skjer ikke i Norge. Sammenligner man med andre land så ser du at det ikke er så ille priser. Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 27. august 2002 Forfatter Del Skrevet 27. august 2002 Dessuten er kjøpekraften lavere i Sverige. Skal man sammenligne priser på produkter mellom Norge og Sverige kan man ikke ta utgangspunkt i samme kroneverdi. Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Dette er ein advarsel. Følg retningslinjene, her er det masse unødvendig quoting. mvh., Vegard, moderator Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Kilogram: Akkurat det jeg skulle til å si... Jeg synes ikke 3-400/mnd virker så ille, spess ikke når man er tilkobla døgnet rundt på en linje som faktisk er rimelig kjapp (sitter med [email protected] [bra modem, råtten linje] langt utpå landsbygda for tia, skulle gjerne gitt det det koster for ADSL). Så slipper man å bekymre seg om regninga også, man vet at den er på så&så mye. Kikka litt på Tiscali's satelittopplegg, men 12kkr for oppsett+1.2kkr (eller.no sånt) pr mnd virker *litt* i overkant... Lenke til kommentar
Obi-Wan Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Er enig i det meste AndersL. sier... meneh.. at telenor har et godt tilbud må du lengre ut på landet med.. Ta f.eks Telenors billigste(uten limit) vs NGTs billigste Telenor: 384/128Kbit 352kr/m NGT: 640/384Kbit 395kr/m Ja her er Telenor 50kr billigere, men du har jo kun 384kbit dl speed, noe som kan nevnes at NGT fjernet for de mente det var for lite. Og for ikke å nevne at UL speed kun er på 128, og det er den vel på et par hakk høyere også, du må vel kanskje opp i 1024DL for å få økt UL speed, og da kun til 256.. (er ikke sikker om det er helt rett, telenor nevte ikke UL speed (hmm, merkelig) på siden jeg så.. tok det fra noe jeg har lest tidligere) Ut ifra erfaringer jeg har hørt fra folk med Telenor adsl så velger du ikke dette med mindre du ikke har noe andre alternativ... Lenke til kommentar
Grimmy Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Konspirasjonen er ikke helt seriøs nei, men man vet aldri. Det jeg tenkte på var at Telenor sammen med staten klarte på en eller annen måte presse BBF. Telenor og staten var jo så å si det samme før Telenor ble aksjeselskap? (hvis jeg ikke husker feil) P.G.A. staten og telenors tette sammarbeid i fortiden har de holdt det gående nå til fordel for staten og telenor. Penger er allt for de folka der, hadde det ikke vært noe med kjærlighet? Jaja, ikke ta det så nøye, jeg liker ikke bredbåndstilbudene i norge enda, men jeg gleder meg til fremtiden hvor de vil bli bedre. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Quote: Den 2002-08-27 21:40, Obi-Wan skrev:Er enig i det meste AndersL. sier... meneh.. at telenor har et godt tilbud må du lengre ut på landet med.. Jeg sa aldri at de har et *godt* tilbud på ADSL. Derimot sa jeg at de har konkuransedyktig pris sammenlignet med UPC og DSL tilbydere nettopp fordi dem ikke har veldig gode tilbud, men helt ok. UPC tar 379kr mnd for 384/128(kabel). Bluecom tar 395kr for 384/128. Tiscali tar også 395kr for 384/128. NGT tilbudet du kommer med forutsetter 2 års bindingstid, noe som er veldig lenge, men jeg skal innrømme at NGT's tilbud er veldig godt spesielt mtp at du får en upload som er bedre enn lusne 128kB. Telenor Avidi tilbyr også 512/128 for 347kr mnd. Om man ser på disse prisene synes jeg ikke Telenor har så forferdelige priser i forhold til konkurentene, men at det finnes bedre alternativer (NGT) skal jeg ikke benekte. Quote: Den 2002-08-27 22:42, Grimmy skrev:Konspirasjonen er ikke helt seriøs nei, men man vet aldri. Det jeg tenkte på var at Telenor sammen med staten klarte på en eller annen måte presse BBF. Telenor og staten var jo så å si det samme før Telenor ble aksjeselskap? (hvis jeg ikke husker feil) P.G.A. staten og telenors tette sammarbeid i fortiden har de holdt det gående nå til fordel for staten og telenor. Penger er allt for de folka der, hadde det ikke vært noe med kjærlighet? hehe, at Televerket(som Telenor het dengang) var statseid stemmer, men tror jeg avstår fra å debattere den konspirasjonsteorien der videre. Den blir litt for urealistisk IMO :wink: At penger betyr alt er forøyrig naturlig for et privat selskap, de skal jo prøve å tjene penger... Quote: Jaja, ikke ta det så nøye, jeg liker ikke bredbåndstilbudene i norge enda, men jeg gleder meg til fremtiden hvor de vil bli bedre. Du er ikke alene om å mene at vi må få bedre bredbåndstilbud i Norge, men tror staten er den vi må rette kanonene mot og ikke ISPene blandt annet pga at de gav Telenor kobberet, manglende tilrettelegging for strekking av fiber osv, men det blir en annen debatt :wink: Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Håper ikke folk faktisk er så naiv å tro at staten vil finansiere bredbåndsutbygging. De er opptatt med bygging av opera Lenke til kommentar
zane Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Bredbånd er fornuftig priset på det nåværende tidspunkt. Årsaken til at Telenor hevder at de "taper" penger på bredbånd er at de sammenligner marginene med feks sms der de for tiden har en nettogevinst på 1000 %. En tekstmelding som koster 10 øre å sende tar de 1 kr for... Mot denslags marginer blir alt ett tapsprosjekt. NGT derimot er fornøyd med sin inntjening fordi de tross alt får en fin avkasting på pengene. Ifølge ngt vil de allerede i år tjene penger på bredbånd, men selvfølgelig må utbyggingskostnadene avskrives som tap over noen år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå