Micro80 Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Heisann! Jeg har ABIT AG8-3rd Eye. Jeg bruker den sammen med Intel Pentium 4 550 3.4 GHz Boxed. Abit Radeon X600PRO-Guru 256MB DDR HDTV Sapphire Theatrix Theatre 550 PRO, PCI Tv-Tuner w/RC, Full-Retail Har prøvd å koble ut alt utenom skjermkortet. Samme feil ennå. De problemene jeg har er at deter trøbbel med lyd. Har også merket at det er ustabilt. Fikk "Blue Screen" igår etter at kortet hadde vært til test hos komplett.no der de testet kortet med BurnIT fra www.passmark.com. Har samme kortet med samme processor hos dama, der er problemet at lyden kommer ut av kun venstre høyttaler. Litt vel høy temp. er det også men det behøver ikke å være HK sin skyld. Hva kan jeg gjøre? Må jeg vurdere nytt HK for å slippe den driten eller? Kom med forslag hva jeg kan bruke. Skal brukes som HTPC Drar meg i håre nå så det gjør vondt nå ihvertfall... Lenke til kommentar
Zink Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Har prøvd å koble ut alt utenom skjermkortet. Er dette alt du har prøvd for å rette feilen? Lenke til kommentar
Micro80 Skrevet 4. november 2005 Forfatter Del Skrevet 4. november 2005 Format og installering av XP etc... Lenke til kommentar
Zink Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 etc... ...etc? Hva med oppdatering av BIOS, drivere til hk og alt annet ombord - kanskje oppdatering av firmware i cd-spiller også hjelper, hvis det er lyd fra brent cd som er problemet f.eks. Uansett, det er en hel bråte med ting en kan prøve på før en vurderer hovedkortet som drit, også oppdatering eller reinstallering av programvare. Hvis Komplett testa hovedkortet OK uten de enhetene du har tilkoblet, så ligger kanskje problemet et sted der. Lenke til kommentar
Micro80 Skrevet 6. november 2005 Forfatter Del Skrevet 6. november 2005 (endret) Har formatert alt sammen. XP lagt inn på nytt igjen. Ekstra ting ikke lagt til. Har samme problem ennå da. Har pc'en hos dama med samme trøbbel. Ikke lyd på høyre høyttaler liksom... Endret 6. november 2005 av Micro80 Lenke til kommentar
Zink Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Siden du har gjort såpass mye, og begge maskinene har samme feilen, da har du trolig en god sak som Abit er interessert i. Gjør noen notater og ta kontakt med teknisk support for Norge Tel: 31-77-3204428 Fax: 31-77-3204420 Abit Norway Lenke til kommentar
Micro80 Skrevet 8. november 2005 Forfatter Del Skrevet 8. november 2005 Hvorfor skal jeg ta kontakt med dem liksom. Er det ikke levrandøren som skal fikse sånt a? Hmm, sikkert enegelsk talende support også som er DYR. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Hvorfor skal jeg ta kontakt med dem liksom. Er det ikke levrandøren som skal fikse sånt a? Jo, hvis det ikke er brukerfeil, men du skrev: Fikk "Blue Screen" igår etter at kortet hadde vært til test hos komplett.no der de testet kortet med BurnIT fra www.passmark.com. Hvis BurnInTest viste ingen feil da blir det neppe godkjent RMA? Du mener likevel at feilen ligger i hovedkortet et sted. Eventuelt blir neste steg å ta saken til produsenten. Spesielt siden det er samme feil med to like maskiner, da vil jeg tro at Abit er interessert. Hmm, sikkert enegelsk talende support også som er DYR. Takstene vet jeg ikke noe om, men spør når du får svar. De snakker enkelt engelsk og er greie folk. Det hadde jo vært bedre hvis du fikk løsningen i telefon/ fax på engelsk, enn å styre med ikke godkjent retur "på norsk"? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå