smegpot Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Heisann Vurderer å kjøpe et X800XT kort, men lurer på om CPU min, en AMD 64 3000+, holder mål? I tilfelle ikke, hva burde man ha sammen med et slikt kort? Smeg out... Lenke til kommentar
whom Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Den holder mål, sånn akkurat vil jeg si. Det vil ikke ha for mye for seg å bytte i spill. Men du får allikevel veldig god ytelsesøkning ved å begynne å klokke. Bytter du til 7800GT, er det nesten must å bytte til kraftige CPU, eller begynne å klokke. Lenke til kommentar
Kozesmurf Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 for å si det slik... eg bruker Right Mark CPU Clock utility.. en sak som styrer prosessoren etter hvor hardt maskinen arbeider. Ved en feiltakelse så hadde eg låst maskinen på 1000Mhz her. Starta opp World of Warcraft hvor det tok ca 10 minutter før jeg fant ut hvorfor spillet viste anntydninger til mindre flyt i fps. dvs.. jeg starta opp maskinen på 1Ghz sammen med mitt X800XT kort noe som igjen gjennspeiler hvor kraftig innsats et skjermkort gjør. kjører du på XP3000 har du ingen ting å være redd for. Ved overklokking vil det kun være i benchmarks du vil se forskjell på scoren, så her vil eg si at generel overklokking er unødvendig. Har du i tillegg Flatskjerm så kan du like så godt sette ned hastigheten på både det ene og det andre for finessene en kan aktivere i spill gjør seg lite på flatskjerm i dag Lenke til kommentar
ull2000 Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Har du i tillegg Flatskjerm så kan du like så godt sette ned hastigheten på både det ene og det andre for finessene en kan aktivere i spill gjør seg lite på flatskjerm i dag 5105891[/snapback] Å? Som hva da? Lenke til kommentar
tvangsgreie Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 (endret) Her er en test der de i stedet for forskjellige skjermkort, har testet det samme skjermkortet (7800 GTX), men forskjellige konfigurasjoner i F.E.A.R.: http://hardware.gamespot.com/Story-ST-x-26...&body_pagenum=4 Prosessor har forholdsvis lite å si. En økning fra 1,4 til 2 GHz (43%) gir 12% høyere framerate, mens en økning fra 2 til 2,8 GHz (40%) gir 3,1% høyere framerate. Det er altså mye lurere å bruke pengene på et rått grafikkort, og kjøpe en 3200+ (2 GHz) prosessor, enn å kjøpe f.eks. en 4000+ og et litt billigere grafikkort, dersom man vil ha høy framerate i spill. I prosessortester pleier de å sette ned grafikken og oppløsningen til den dårligste, slik at man kan se forskjellen på ytelsen. Desverre er dette egentlig ganske kunstig, siden det er ganske få som sitter og spiller i 640x480 og med alle effekter skrudd av. Det er også bare marginal (2%) forskjell på 512 MB og 2 GB RAM, men man slipper jo vanligvis med mindre loading når man har mer RAM. Endret 4. november 2005 av tvangsgreie Lenke til kommentar
Kozesmurf Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 å kjøre et X800XT kort på flatskjerm er etter min mening bortkastet. Flatskjermer i dag har langt igjen for å kunne gjenngi kvalliteten som dette skjermkortet kan gi. flatskjermer idag kan gi max 1280 x 1024 somregel og da med en fargegjenngivelse som er langt fra hva en CRT kan gi. Sammenligner du alikevel CRT mot Flatskjerm på gitt oppløsning vil du fremdeles se stippling i skjermbildet, og er du en kar som kommer fra CRT så er denne overgangen skikkelig nedtur og krever tilvenning. Anbefaler skjermkort til under 2000-lappen til dem med flatskjerm. Her skal sies at jeg har sett flatskjermer med glassplater som faktisk har fantastisk fargegjenngivelse, men de ferreste sitter med slik skjerm, og denne koster havregryn du. Men selv på denne skjermen så vil du oppleve stippling i grafikkbildet (strek ser ut som trappetrinn) Fikk selv i oppdrag nå å bygge en kanon PC til en kar som absolut ville ha 2 x 7800GFX i SLI. Noe slikt oppsett krever minst en 21" CRT. Punktum finale Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 (endret) Vel, jeg sitter med en SDMHS95P fra Sony sammen med et X800XT PE. må si at denne skjermen såvisst gjengir fargene ganske så bra, fra før av hadde jeg en CPD 200ES skjerm =). Endret 5. november 2005 av ExcaliBuR Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå