RBW Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Tyans nye hovedkort Tiger K8WE støtter doble Opteron-prosessorer, på relativt liten plass. Les mer Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Synd at det ikke er doble PCI-E x16 spor, for da kunne kortet virkelig blitt et godt alternativ. Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 jeg har til gode å se en test der 16x PCI-E har noe særlig bedre ytelse enn 4x PCI-E... Men jeg har ikke akkurat lett så mye heller da.. Lenke til kommentar
skyline Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Synd at det ikke er doble PCI-E x16 spor, for da kunne kortet virkelig blitt et godt alternativ. 5103379[/snapback] Vel nå er vel ikke PCI-E x4 noen flaskehals pr.dags dato, I sli oppsett på Nforce 4SLI så har skjermkort nr.2 bare PCI-E x2, og allikevel er det ikke noen flaskehals. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Synd at det ikke er doble PCI-E x16 spor, for da kunne kortet virkelig blitt et godt alternativ. 5103379[/snapback] Vel nå er vel ikke PCI-E x4 noen flaskehals pr.dags dato, I sli oppsett på Nforce 4SLI så har skjermkort nr.2 bare PCI-E x2, og allikevel er det ikke noen flaskehals. 5103413[/snapback] Javel+, trodde begge sporene var 8x om man kjørte SLI... AtW Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Gi meg heller et Tyan Thunder K8WE... Lenke til kommentar
skyline Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Synd at det ikke er doble PCI-E x16 spor, for da kunne kortet virkelig blitt et godt alternativ. 5103379[/snapback] Vel nå er vel ikke PCI-E x4 noen flaskehals pr.dags dato, I sli oppsett på Nforce 4SLI så har skjermkort nr.2 bare PCI-E x2, og allikevel er det ikke noen flaskehals. 5103413[/snapback] Javel+, trodde begge sporene var 8x om man kjørte SLI... AtW 5103437[/snapback] Ja det stemmer. Jeg som så litt for kjapt over specs`a til DFI: SLI / Single VGA Mode SLI mode - 2 SLI-ready graphics cards (use identical cards) on the PCI Express x16 slots. - Each x16 slot operates at x8 bandwidth. When the graphics cards are connected via the SLI bridge, the total bandwidth of the two graphics cards is x16. Single VGA mode - 1 PCI Express graphics card on the PCIE1 slot will run at x16 bandwidth. - The other PCI Express x16 slot (PCIE4) will run at x2 bandwidth. Tror alikevel at PCI-E x4 duger til de fleste skjermkortene idag. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 (endret) Ja men den oppdaterte nForce4 versjonen støtter dual PCI-E x16 på begge portene. Edit: det var først på Opteron-plattformen hvor man så to stk ekte PCI-E x16 porter. Endret 4. november 2005 av stigfjel Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Er ihvertfall utrolig fornøyd med mitt Tyan Thunder K8WE med 16x på begge lanes (kjører bare stk 7800GTX) 4GB RAM og 2stk Opteron 252 Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Det der er den formen for pervers hardware en får rykninger både her og der av å se. Ihvertfall jeg. Det er selvfølgelig godt mulig at jeg er en syk jævel, men det der hadde vært stor stas og hatt dundrende i en eller annen kasse. Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Mangler bare at XP støtter 4 kjerner da, istedet for dagens 2. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Bare jeg som savner PCI-X? Lenke til kommentar
G Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Kortet ser ut som en hybrid mellom lett server og spesiell desktop. Tror PCI-X er utelatt av slike grunner. Kjøp deg et ordentlig server kort om du trenger PCI-X. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Kortet ser ut som en hybrid mellom lett server og spesiell desktop. Tror PCI-X er utelatt av slike grunner. Kjøp deg et ordentlig server kort om du trenger PCI-X. 5106676[/snapback] jau, men koster flesk Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Mangler bare at XP støtter 4 kjerner da, istedet for dagens 2. 5104984[/snapback] Man har GNU/Linux, BSD og UNIX (Solaris) som støtter et stort antall kjerner/prosessorer. Lenke til kommentar
guge Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Legg merke til det enorme antallet kondensatorer og spoler, og sammenlign med IWill DK8EW. Jeg tror Tiger-kortet kommer til å lage mye varme og bruke mye strøm. Riktignok er DK8EW E-ATX, men når man først lager en dual-opteron maskin er vel ikke det noe problem. Legg også merke til at DK8EW har PCI-X, SLI og hele 9 viftetilkoblinger! Det siste er litt rart, for DK8EW blir ikke særlig varm. Ingen tvil om hvilket jeg ville valgt. Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 (endret) Tyan har lansert nok et dual Opteron-hovedkort i Tiger-serien, nemlig Tyan Tiger K8SSA (S3870) med en rekke interessante finesser: http://www.tyan.com/html/pr06_s3870.html Tyan is introducing the Tiger K8SSA (S3870), a compact dual AMD Opteron server board designed in an ATX form factor, able to deliver many features found in larger server boards, features such as: * Dual AMD Opteron™ 200 Series Processor support, with Single and Dual Core capability * Broadcom/ServerWorks core-logic (BCM5785/HT-1000) * Support for up to 12GB of DDR400/333/266 Registered memory with ECC and ChipKill * Quad-rank memory support * Two (2) Gigabit Ethernet ports for incredible network connectivity * Full-speed PCI-X 133/100MHz expansion slot and legacy PCI expansion slots * Serial ATA-II with NCQ and RAID functionality * Built-in XGI Volari Z7 16MB server graphics * TARO™ storage add-on card support, for additional SAS/SATA-II/SCSI functionality * ATX form factor (12" x 10.2") to fit many industry-standard tower and rackmount chassis * …and much more! Flere detaljer om dette hovedkortet her: http://www.tyan.com/products/html/tigerk8ssa.html Endret 23. januar 2006 av snorreh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå