Gå til innhold

problemer med mitt geforce 6600 GT

TAC

Anbefalte innlegg

Fått meg et geforce 6600 gt kort fra komplett. (fikk det i erstatning da LE kortet streika)

Maskinen starter opp på vanlig måte (står t.o.m navnet på kortet oppe i venstre hjørne i f.b.m oppstart), men rett før windows er i ferd med å starte blir alt svart. Og det forblir slik. Trykker så på restart knappen, får mulighet til å starte windows på alternative måter, sikkerhetsmodus osv. Har valgt samtlige av disse alternativene uten at noe har funket. Fortsatt svart skjerm..

Sendte inn kortet til komplett, men hos dem fungerer kortet utmerket. Fått det nå tilbake, og samme problemet oppstår.

Hva kan være galt?

Jeg har både slettet og reinstallert drivere uten at noe har hjulpet. Lastet ned 4 forskjellige nvidia drivere..+ prøvd driver som følger med kortet.

Og ja, jeg har satt i strømkabelen på kortet, og kortet sitter ordentlig på plass.

Komplett support foreslo å formattere harddisk, legge inn windows på nytt, men problemet må da løses på en enklere måte enn det??

Maskinen fungerer knirkefritt ellers. Hovedkortet er ABIT NF7..

Noen som har noen kloke forslag til hva en kan gjøre for å få kortet til å fungere?

MVH Torkel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som kan være problemet ditt er at skjermkortet kræsjer med noen av de andre komponentene dine.

Det kan være en ide og teste et annet skjermkort og se hva som skjer da. Hvis det funker har du hvertfall verifisert at det er det som kan være feil... :D

mvh Abducted

Lenke til kommentar
Fått meg et geforce 6600 gt kort fra komplett. (fikk det i erstatning da LE kortet streika)

Maskinen starter opp på vanlig måte (står t.o.m navnet på kortet oppe i venstre hjørne i f.b.m oppstart),  men rett før windows er i ferd med å starte blir alt svart.  Og det forblir slik. Trykker så på restart knappen,  får mulighet til å starte windows på alternative måter,  sikkerhetsmodus osv. Har valgt samtlige av disse alternativene uten at noe har funket. Fortsatt svart skjerm..

Sendte inn kortet til komplett,  men hos dem fungerer kortet utmerket. Fått det nå tilbake,  og samme problemet oppstår.

Hva kan være galt?

Jeg har både slettet og reinstallert drivere uten at noe har hjulpet. Lastet ned 4 forskjellige nvidia drivere..+ prøvd driver som følger med kortet.

Og ja,  jeg har satt i strømkabelen på kortet, og kortet sitter ordentlig på plass.

Komplett support foreslo å formattere harddisk, legge inn windows på nytt, men problemet må da løses på en enklere måte enn det??

Maskinen fungerer knirkefritt ellers.  Hovedkortet er ABIT NF7..

Noen som har noen kloke forslag til hva en kan gjøre for å få kortet til å fungere?

MVH Torkel

5103311[/snapback]

Fikk du et 6600GT som erstatning uten noe mellomlegg å betale?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...