Gå til innhold

Flytte komponenter fra stasj. skjerm til bærbar

Aerodeck

Anbefalte innlegg

Ja da.

Jeg er helt idiot når det gjelder dette her.

Saken er at jeg har fått en BærbarPC fordi skjermen er fullstendig herpa, ikke selve skallet til skjermen, kun selve skjermen som er vrak.

Maskinen forøvrig virker helt som den skal, har formatert osv og satt den opp på nytt via ekstern skjerm.

Det jeg har tenkt er å åpne den og se hvordan det ser ut inni der.

Men så slo det meg i går natt at, pokker og, jeg har jo en ekstern skjerm som har samme dimensjon som den bærbare sin. 15,1 tommer, jeg har fått både skjermen og den bærbare så jeg er villig til å forsøke.

Og da kommer det springende punktet her.

Fordi jeg tenker selvsagt da, at det må da være mulig å bytte ut komponentene mellom disse to skjermene.

Er det noen som kan si noe om det her ?

Jeg tror uansett jeg kommer til å åpne skjermen på den bærbare i kveld for å se hvordan det ser ut, blir jeg enig med meg selv kommer jeg og til å åpne den eksterne skjermen og se hvordan den ser ut innvendig.

Men jeg ønsker som sagt noen tips.

Eventuellt en fullstendig forklaring på how to, og/eller argumenter til hvorfor dette definitivt ikke skulle være mulig.

Om alt annet klikker, kommer jeg til å skru av skjermen og bruke den bærbare til prosjektoren i stua, med trådløst nett. Og da lurer jeg på mange andre ting, men får vel ta det i egne tråder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tviler på at det er så standardisert at du kan flytte en lcd fra en boks til en annen. Jeg gjetter på at det feiler på de fleste nivåer - fysisk plass, kabler, signalering og protokoller. På den annen side så har jeg aldri prøvd. Hvis du klarer det blir du helten min :p

Lenke til kommentar
Tviler på at det er så standardisert at du kan flytte en lcd fra en boks til en annen. Jeg gjetter på at det feiler på de fleste nivåer - fysisk plass, kabler, signalering og protokoller. På den annen side så har jeg aldri prøvd. Hvis du klarer det blir du helten min    :p

5103245[/snapback]

Fordelen med å være helt idiot (uansett hva det gjelder) er jo områder man er idiot på tar man ofte større sjanser på.

Arbeider nå med å få tak i en flatskjerm til, slik at jeg ikke sitter med 3 maskiner (2 stasjonære og en bærbar) og bare en skjerm tilslutt.

Så når den "nye" flate skjermen er i hus skal den øyeblikkelig skrus ifra hverandre. Den bærbare demonteres i kveld uansett.

Jeg skal holde dette oppdatert.

Lenke til kommentar

Hadde ikke giddet prøve engang, men hvis du har mye fritid så.

Men det finner du ut selv når du åpner og ser at du blir umiddelbart stoppet pga av at ledningen til hovedkort på pc, og ledning inni på flatskjermen ikke er lik.

Og dette er bare den første hindringen, så kommer forskjellen på bakgrunnsbelysningen opp, den ligger som oftest i samleledningen på bærbar, på flatskjermer er det egen plugg som oftest.

Så kommer dette med forskjellig maskinvare opp, med alle forskjellene som er der.

Bla bla bla, dette går ikke.

Lenke til kommentar

en tig skal vi være enig om her man blir klokere av og gjøre ting selv.

slik har det altid vert, sikker på dem fleste gjør der her i en eller anen sitvasjon.

Aerodeck

jeg må le men du har ret i og prøve i steden for og sitte med et hav av data

Lenke til kommentar

Da kan jeg konkludere med at i mitt tilfelle gikk dette ikke.

Det skyldes IKKE at koblingene ikke passet, for det gjorde de.

Men "printkortet" var speilvendt og ca 1 cm for stort i den ene enden.

Dvs det var satt på sterker skruehull på den fra den "stasjonære skjermen".

Så jeg har ikke gitt helt opp og tror kanskje det burde være mulig, men for meg er dette grensen, jeg kan ikke lodde eller slike ting.

Så da lurer jeg på om noen av dere kan fortelle meg hvor jeg billigst mulig får tak i et display til en Whitebox CL 50

Det skal jo være lik med minst en annen maskin, noen som vet noe om dette ?

Zepto ett eller annet ?

Lenke til kommentar
http://lcds4less.com/

Finn produktkoden og finn skjermen din her.

5125935[/snapback]

Problemet forsåvidt løst.

Fikk tak i en HP som en tulling hadde tømt kaffekoppen sin over tastauret, men skjermen var hel.

Så jeg rev like godt ut den og slang den inn i min Whitebox.

Hele operasjonen tok 45 min for en amatør som meg.

Skjermen og maskinen virker som den skal og alt er ok.

Skriver på den akkurat nå

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...