Nervevrak Skrevet 26. august 2002 Del Skrevet 26. august 2002 Jeg har for litt siden oppgradert til XP, på min 3GB C partisjon (60GB hardisk). Men nå begynner den å bli for liten, og vil øke c partisjonen uten å slette/flytte/formatere den. Er dette mulig :???: Har søkt på fora her, og lest en del rundt. Og ut fra det jeg kan lese skal det gå...Men hvordan? Det nærmeste jeg har kommet er at det skal være mulig med Computer Management. I en post står det at det er bare å gå inn på Storage-Disk management. Også høyre klikk på disken, og velg Size. Problemet er bare at Size ikke dukker opp hos meg :sad: Er det noe jeg har missforstått, eller trenger jeg et annet program.....Hvis det funker i det hele tatt da. Jeg kjører FAT 32 på C: [ Denne Melding var redigert av: Nervevrak på 2002-08-26 02:06 ] Lenke til kommentar
magma_81 Skrevet 26. august 2002 Del Skrevet 26. august 2002 Partition Magic skulle vel duge til det formålet :smile: Noen gratis-alternativer vet jeg ikke om, men det er kanskje noen andre som vet om noen share-/freewareprogrammer som duger. Magnus Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 26. august 2002 Del Skrevet 26. august 2002 Quote: Har søkt på fora her, og lest en del rundt. Og ut fra det jeg kan lese skal det gå...Men hvordan?Det nærmeste jeg har kommet er at det skal være mulig med Computer Management.I en post står det at det er bare å gå inn på Storage-Disk management. Også høyre klikk på disken, og velg Size. Problemet er bare at Size ikke dukker opp hos meg :sad:Er det noe jeg har missforstått, eller trenger jeg et annet program.....Hvis det funker i det hele tatt da.Jeg kjører FAT 32 på C: I Disk Managment er det mulig å gjøre det ja, vel å merke hvis en kjører XP Pro med NTFS og Dynamic Disk... Ellers funker Partition Magic bra til ditt formål, det følger også med enkel guider til akkurat ditt problem :smile: Lenke til kommentar
Nervevrak Skrevet 26. august 2002 Forfatter Del Skrevet 26. august 2002 Ok, takker. Da får jeg prøve Magic. Men blir det da en fullgod partisjonering? Som om jeg skulle formatert, og brukt Fdisk i DOS? Eller kan jeg risikere at noe går galt seinere en gang? Lenke til kommentar
BBC Skrevet 26. august 2002 Del Skrevet 26. august 2002 Ja, det blir en fullgod partisjonering. Det er ikke stor sannsynlighet for at feil oppstår senere, men en ganske stor sjanse for at feil kan oppstå i selve partisjoneringen med PM. Husk å ta backup! Lenke til kommentar
maurbiff Skrevet 26. august 2002 Del Skrevet 26. august 2002 Det kan meget gjerne gå galt jah... Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 26. august 2002 Del Skrevet 26. august 2002 Partition magic duger ikke alltid til det formålet. PM nektet å la meg øke den ene partisjonen min, med plass som ikke var brukt til noe. Hater PM. Den finner alltid på tull, og nekter å la meg gjøre ting! Lenke til kommentar
Lordice Skrevet 26. august 2002 Del Skrevet 26. august 2002 vel, hvis du skal bruke partition magic, så må du huske å ta backup(!!!!!!!!!) av de viktige tingene du har på den partisjonen du skal fucke med... brukte PM en gang, men da bugga den seg mens jeg holdt på slik at jeg mista alt på C.. passe dritt... det er lurest å bare bruke fdisk, og formartere, eller omvendt.. Lenke til kommentar
Nervevrak Skrevet 26. august 2002 Forfatter Del Skrevet 26. august 2002 Skal ta backup, gjør også det regelmessig så... Men har vært inne på powerquest sin hjemme side for å DL trail versonen. De skal sende meg en mail som beskriver hvordan jeg skal DL den. Men etter at jeg har registrert meg kommer aldri mailen. Og jeg har dårlg tid Har noen en annen site som en kan DL TRAIL versjon. Ikke noen cracka shit. Jeg vil registrere'n etterpå for å få en registrert verson. Den på http://www.download.com.com funker ikke, + ca 10-15 andre steder jeg har vært inne på.....ARG..... Når det gjelder å formatere hardisken, for å bruke vanlig Fdisk. Vil jeg helst slippe det. For jeg har så SINSYKT mye småprogrammer ol.l. på C: som jeg trenger. Vil bruke nesten en uke på å få lagt inn alt igjen, og få PC'en optimal. Det har jeg bare ikke tid til. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 26. august 2002 Del Skrevet 26. august 2002 Det går fint med fdisk også, bare del stasjonen i to med fdisk, den ene blir igjen som hovedpartisjon (3gb) så legger du på de resterende gb i en annen partisjon som er en tillegspartisjon og dermed får egen stasjonsbokstav. DU TRENGER IKKE Å FORMATERE 3GB STASJONEN HVIS DU GJØR DET PÅ DENNE MÅTEN. [ Denne Melding var redigert av: Admin'c på 2002-08-26 21:05 ] Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 26. august 2002 Del Skrevet 26. august 2002 Jeg har endret størrelse på partisjoner et utall ganger med PM, og har aldri hatt noe problem. Den versjonen du kan laste ned er en demo, du kan ikke utføre noe av det du ber det om. Så du må nok skaffe deg en versjon som kan brukes til noe. Lenke til kommentar
jokohoma Skrevet 26. august 2002 Del Skrevet 26. august 2002 Quote: Den 2002-08-27 00:34, slowcooler skrev:Jeg har endret størrelse på partisjoner et utall ganger med PM, og har aldri hatt noe problem. Den versjonen du kan laste ned er en demo, du kan ikke utføre noe av det du ber det om. Så du må nok skaffe deg en versjon som kan brukes til noe. Kan si meg enig i dette. Har endret partisjonsstørrelse et utall ganger - alle versioner av Win og både FAT og NTFS. Aldri hatt no problemer.. Skaff deg en lisens og sett i gang. Lykke til! Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 26. august 2002 Del Skrevet 26. august 2002 Jeg har egentlig bare gode erfaringer med PM, selv om jeg vet mange som har brent seg på det. Selv har jeg forandret størrelsen på partisjonen flere ganger med PM, den trenger ikke boote engang for å gjøre det :smile: Men som sagt tidligere, lag PM's recovery diskett før du gjør noen endringer.. Sparer deg for mye krøll senere Lenke til kommentar
NuB Skrevet 26. august 2002 Del Skrevet 26. august 2002 Bare å ta backup, det er lett å si det for den som har mye plass.... Er det virkelig så stor fare for krasj med PM? Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 tror du skulle være sikra hvis du bruker recovery funksjonen til PM, men det krever at du lar PM lage en recovery-boot disk før du gjør noen forandringer. Tror PM kan rette opp evnt feil da. Lenke til kommentar
petterøes Skrevet 28. august 2002 Del Skrevet 28. august 2002 PM er et svært godt programm til formålet. Jeg brukker det svært ofte og har bare gode ting og si om det. Det er imidlertid enkelte ting du skal være klar over. GJØR IKKE ALT MULIG PÅ EN GANG DA GÅR DET HELT GALT. Første gangen jeg brukte programmet rotet jeg rundt og fikk til slutt grafene til å se ut slik jeg ville og trykket på utfør, det gikk selvfølgelig helt galt. (Dette med å utføre flere opprasjoner samtidig viser seg å være fellesnevneren for alle jeg kjenner som har hatt problemer med PM). Etter å ha brukt programmet over lang tid, et utall ganger, på flere maskiner har jeg aldri hatt problemmer etter dette. Min kunklusjon er at PM er den beste, enkleste, og sikreste måten å få jobben utført. Husk bare GJØR EN TING AV GANGEN. P.S Lag redningsdisketter så har du muligheten til å kjøre PM fra diskett stasjonen dersom du siden skulle få andre problemmer. PM kan også endre fra FAT til NTSF for deg om ønskelig uten at du mister noe. Lenke til kommentar
Nervevrak Skrevet 30. august 2002 Forfatter Del Skrevet 30. august 2002 Dl PM, og prøvde. Det blei F.U.B.A.R. på slutten Vel, får ivertfall muligheten til å renske opp litt nå da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå