Gå til innhold

expansys.no legges det til toll/moms ?

bzzlink

Anbefalte innlegg

Har lyst på en I-mate SP5

Ser at http://www.expansys.no selger den, norsk flagg på toppen å greier. Ser at de shipper varene ex VAT.

Er det noen som har bestilt derfra ?

Ble det lagt på moms på bestillingen din ? Eller går det an å være heldig ?

Å få telefonen 1500,- billigere hadde jo ikke vært dumt....

Og jeg dør ikke hvis det blir lagt på moms heller. Men hvis det garantert blir lagt på så handler jeg den heller i en norsk nettbutikk....

Endret av bzzlink
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prisene på siden er jo norske + de har priser både med og uten moms.

Så det kommer nok ikke noe mer moms på det kjøpet nei.

5103171[/snapback]

Hvis du ser etter så er prisen med og uten moms den samme.....

De sender fra UK. I terms så står det at det legges på moms til EU land, men til ikke EU land så sendes det ex VAT/moms

Lenke til kommentar
De sender fra UK. I terms så står det at det legges på moms til EU land, men til ikke EU land så sendes det ex VAT/moms

5103198[/snapback]

DE legger ikke på mva nei - men tollvesenet gjør nok det :) - du slipper å betale EU MVA, men betaler norsl i stedet .... er nok slik det er ...

Lenke til kommentar

DE legger ikke på mva nei - men tollvesenet gjør nok det :) - du slipper å betale EU MVA, men betaler norsl i stedet .... er nok slik det er ...

5103215[/snapback]

Ja jeg vet at de ikke legger på MVA. Jeg vet også at jeg har bestilt fra nettbutikker i usa etc før hvor det har blitt sendt ex mva, og jeg har sluppet toll eller moms, varen har bare dumpet ned i postkassa mi.

Derfor spør jeg: Er det noen som har bestilt fra denne siden, OG la tollvesenet sin klamme hånd på pakken å la på toll/moms ?

Lenke til kommentar

Du må betale moms før du får utlevert pakken. Enten det er Posten eller DHL som står for utkjøringen. Du vil også måtte betale moms for den del av frakten som foregår i utlandet. Det går heller ikke å bestille pakken med adresse Poste Restante, Strømstad, da vil du måtte betale moms i england. Så det spørs vel om det er så mye å tjene på det. En eventuell garantireparasjon, vil nok bli vanskeligere...

EDIT: Tollvesenet rører ikke pakken, men Posten eller DHL (alt ettersom hvem som er befrakter), fortoller innholdet før de kjører den ut. Så du må betale moms. Det er ikke toll for slike produkter inn til Norge...

Endret av Lydfreak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...