kristian_hoff Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Hvilket program brukes mest til overklokking, og hvor får jeg tak i det? Har prøvd litt i BIOS, men etter at jeg fikk et nytt Asus hovedkort, har jeg ikke funnet ut hvordan man gjør det i BIOSen på det hovedkortet. Lenke til kommentar
_Daniel_ Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Hm.. Har aldri klokket før i dag faktisk..! Brukte et program som MSI har laget.. Har MSI HK.. Kanskje Asus har et Asus program..? Gå på hjemmesiden dems og se da vel? Lenke til kommentar
Guggelibu Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 jeg er ganske sikker på at Asus har et overklokkingsprogram. . . mener jeg har vært borti ett en gang Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 (endret) Hm.. Har aldri klokket før i dag faktisk..! Brukte et program som MSI har laget.. Har MSI HK.. Kanskje Asus har et Asus program..? Gå på hjemmesiden dems og se da vel? 5104898[/snapback] hva heter det MSI klokke programmet då? Endret 5. november 2005 av vegis Lenke til kommentar
riktig Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 MSI-programmet du mener er vel Fuzzy Logic, tenker jeg. Asus har et som heter AI Booster. Disse to er svært like, og med et interface som selv bestemor forstår. Lenke til kommentar
Sjulimann Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 (endret) Hva vil dere som kan dette anbefale da? Bios eller program? Har tittet litt i bios og ser at man kan stille opp ting der, Har lest at hvis man ganger fsb med multiplier så får man mhz`en. På min athlon 64 3200 venice er det 10 multiplier? Det Står det i cpu-z mener jeg. Men isåfall da, fsb`en sto på 200 (200*10 = 2000mhz) og det stemte, så trenger jeg bare å stille opp den da for å overklokke? Endret 8. november 2005 av Sjulimann Lenke til kommentar
riktig Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 (endret) Det er bare å stille på fsb ja. Setter du den på 220 har du 2,2Ghz, for eksempel. Bare hold et øye med temperaturen og gå i små steg oppover, så skal det går bra. Venice skal være både kald og overklokkingsvennlig, så du skal nok klare å få den opp et stykke, men det kommer helt an på minne, hovedkort, temperatur, volt etc... Edit: Det er vel greiest å gjøre det i bios, så slipper du å ha noe program kjørende i bakgrunnen. Endret 8. november 2005 av SirMaximus Lenke til kommentar
tbend Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 bios 24/7 klokk e best, men så kan du tweake i Win med div progz slik at alt blir helt stabilt Lenke til kommentar
Sjulimann Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Oh, takk for svar, trudde det var mer komplisert å klokke cpu... Men før jeg gjør det bør jeg vel kjøpe ny kjøler, og ikke bruke standar-kjøleren... Lenke til kommentar
_Daniel_ Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 bios 24/7 klokk e best, men så kan du tweake i Win med div progz slik at alt blir helt stabilt 5123803[/snapback] Hva mener du med bios 24/7 klokk?? Hva og hvordan fåregår det?? Er det tryggere enn vanlig klokking?? Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 biosklokking er vell det som er "vanlig klokking", mens klokking gjennom programmer er mere for benching osv? Lenke til kommentar
Alex-x Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Hvor finner jeg sånne programmer? Lenke til kommentar
LG_91 Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Gå på Asus.com å last ned Ai Booster Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå