Ditchy Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Er det bortkastede penger å investere i turbo evt. kompressor i en audi 80 1.8e? finnes det enklere/billigere måter å få mer effekt ut av denne bilen? Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/492456-trimming-av-audi-80/
Heineoen Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Et akktuelt tema for kompissen min også.. Han har en 80 1983mod 1.8l cc Han har et gigantisk luft filter (UFO lignenes), men han vet ikke om han kan sette på et pyramide formet? Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/492456-trimming-av-audi-80/#findComment-5115485
eab Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Billigere/bedre metode er jo å bytte motoren til noe med litt mer futt i da, audifemmer med turbo f.eks Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/492456-trimming-av-audi-80/#findComment-5115726
Heineoen Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Koster det ikke en del å kjøpe motor?, og selve swapen koster vell også en del? Hvis du ikke kan gjøre det selv da... Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/492456-trimming-av-audi-80/#findComment-5115766
Sink Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Motor kan du finne hos vrakern, montering, koster nok en del hvis du ikke gjør det selv. skal du ha noe med mer futt i(som sagt tidligere en 5'er) så må du til med bremser og helst girkasse, hvis du ikke har quattro, tror jeg det ikke finnes noen girkasser som er så mye bedre enn den som står i brodern drepte en girkasse det året han hadde 2.2turbo(litt mer hest enn orginalt) i 80'n sin. Andre broren min derimot, drepte ikke noen girkasser den tiden han hadde samme motorn i cab'en sin(1år elns) sikkert en del surr, trøtt etter en dag på skolen :\ Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/492456-trimming-av-audi-80/#findComment-5133668
bap Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Enig med de som sier at du sakl kjøpe 5'ern!! Og når du har montert den, så sennder du den på en liten "skjekk" til Dahlbäck Da blir bilen uovervinnelige Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/492456-trimming-av-audi-80/#findComment-5154151
Ditchy Skrevet 15. november 2005 Forfatter Del Skrevet 15. november 2005 hehe:) takk for svar:) Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/492456-trimming-av-audi-80/#findComment-5156639
RBXtremos Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Åja, men hvis du skal ha luftfilter.. Husk denne regelen: 1 grader ekstra for tenningen på motoren for hver 2. grader som det blir kaldere på i forgassern.. Pass på å ikke få ising da Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/492456-trimming-av-audi-80/#findComment-5229893
Heineoen Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Skjønte ikke helt det overnfor, men Tror ikke det er noe videre poeng å kjøle motoren ytligere. Bruker veldig lang tid på å starte ved 0- grader. Ps. Tror dere det kan være lurt å montere noen lodd eller noe tungt frami motoren? Veldig lett på forhjula, mister lett kontoll på styringen. Og spinner konstant på vinteren. Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/492456-trimming-av-audi-80/#findComment-5259145
Leo_ Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Skjønte ikke helt det overnfor, men Tror ikke det er noe videre poeng å kjøle motoren ytligere. Bruker veldig lang tid på å starte ved 0- grader. Ps. Tror dere det kan være lurt å montere noen lodd eller noe tungt frami motoren? Veldig lett på forhjula, mister lett kontoll på styringen. Og spinner konstant på vinteren. 5259145[/snapback] Nei, denne bilen er allerede tung i fronten. Lær å kjør og skaff skikkelige dekk. Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/492456-trimming-av-audi-80/#findComment-5260471
Heineoen Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Tull og tøys! Kan kjøre godt! Har nye Bridgestone dekk. Min Chrysler Neon har 5 ganger så bra kjøreegenskaper og har mye bedre grep på forhjula! Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/492456-trimming-av-audi-80/#findComment-5263049
soink Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Tull og tøys!Kan kjøre godt! Har nye Bridgestone dekk. Min Chrysler Neon har 5 ganger så bra kjøreegenskaper og har mye bedre grep på forhjula! 5263049[/snapback] kjøp quattro Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/492456-trimming-av-audi-80/#findComment-5320483
Møkkalasset Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 hjelper det med større eksosanlegg? Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/492456-trimming-av-audi-80/#findComment-5322094
Ditchy Skrevet 24. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2005 hjelper det med større eksosanlegg? 5322094[/snapback] et effektanlegg, gir som regel bare større effekt når det er snakk om kraftige motorer som yter 200hp++ alt under det, er bare lyd og ingen effekt...(sannhet med modifikasjoner:) ) Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/492456-trimming-av-audi-80/#findComment-5331170
Møkkalasset Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 Hm merkeligt må no bli litt meir efekt vist ein har 150 hk? å monterer 3 toms eksosanlegg? (efekt) Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/492456-trimming-av-audi-80/#findComment-5331205
Oter Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 Hm merkeligt må no bli litt meir efekt vist ein har 150 hk? å monterer 3 toms eksosanlegg? (efekt) 5331205[/snapback] trenger ikke å bli det nei,du kan faktisk tape effekt Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/492456-trimming-av-audi-80/#findComment-5332371
garrasjen Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 Hvis man bare sager av eksosanlegget og erstatter det med et rett rør på f.eks 3" vil effekten på en sugemotor som regel bli uforandret, mens lyden vil bli uutholdelig... Grunnen er at på en orginal motor er det ikke bare eksosanlegget som "er i veien" men også en eksosmanifold som i de fleste tilfeller er konstruert etter økonomiske/plassmessige hensyn. De fleste orginale eksosmanifolder er konstruert etter "alle til en" prinsippet. Dvs. at alle eksospulsene møtes inni grenrøret før de går vidre i eksosanlegget. Dette gjør at eksosmanifolden hele tiden står under trykk. I en firesylindret motor med tenningsrekkefølge 1-3-4-2 vil eksospulsen fra sylinder nr. 3 måtte jobbe imot trykket fra nr 1, pulsen fra nr 4 vil jobbe mot trykket fra nr.3 osv. Dette skaper en motstand som kalles mottrykk. Dette gir mindre effekt. Måten å løse dette på er å få laget et grenrør som er beregnet for akkurat den motoren du har i bilen din. Grenrør lages i forskjellige lengder/diametere. Et grenrør som er riktig laget vil faktisk "suge" eksospulsen fra sylinderen ut fra motoren og gi den god fart vidre i eksosanlegget. Grunnen til dette er at hvis vi presser eksos inn i et rør som er litt mindre enn volumet på eksosen vil eksosen aksellerere, dermed skapes et sug bak eksosen. Dette kan gi en volumetrisk effekt på opptil 105 % (dvs. 5 % over bereget effekt for din motor) Håper dette gir et greit svar i forhold til "effekt" anlegg. Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/492456-trimming-av-audi-80/#findComment-5335690
Kjeksen Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Stemmer ikke helt det. Var noen som nevnte her på forumet at de fikk 10 km/t mer toppfart uten potte. Og dette var på en 1,1 eller 1,3 liters motor. Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/492456-trimming-av-audi-80/#findComment-5387257
cossiemk1 Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Ja, og hvor mange her på forumet er over 20 år? En sugemotor må ha "riktig" eksos anlegg for å øke effekten, på en turbo motor er ikke dette like viktig.... Og til topic starter, siden bilen din er feilhjuls trekk, så glem trimmen! Hadde det vært quattro, så kunne du bare mata på, drivverket der tåler mye (se feks Jonus sin med drøyt 800hk) Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/492456-trimming-av-audi-80/#findComment-5395289
Hardflip Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Er det bortkastede penger å investere i turbo evt. kompressor i en audi 80 1.8e?finnes det enklere/billigere måter å få mer effekt ut av denne bilen? 5103118[/snapback] RS2 motor ? Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/492456-trimming-av-audi-80/#findComment-5556894
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå