steinhun Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 (endret) Hva anbefales å kjøpe? Er det noe nytt rundt hjørnet som bør ventes på? Skal bruke maskina til spill, og kommer etterhvert til å invistere i et 7800GT eller noe lignende.. Tenkte på et 939 hk med AMD3500+ og 2gb minne i dual. Endret 4. november 2005 av Celeb0rn Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 (endret) For det første så heter det "investere". Jo, AMDs sokkel M2 kommer, men er ikke like om hjøret, heller noen kvartal ifra (bokstavelig og metaforisk). Personlig anbefaler jeg 3200+ fremfor 3500+, da den er 500kr billigere og overklokker omtrent like høyt. 7800GT er et finfint kort, XFX sitt såklart, som koster 3195kr hos komplett.no. Skal du ha hovedkort bør du se på Asus sin A8N serie. Komplett har denne uken tilbud på A8N Premium med passiv kjøling til kr 1349,-. Skal du ha 2GB ram burde du ta en titt på disse brikkene. Edit: Leif! Endret 4. november 2005 av Big SturL Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Hvis du hele tiden skal vente på det som kommer snart, så må du vente lenge! (det kommer hele tiden noe nytt!) Jeg anbefaler 3500+ fremfor 3200+, siden den gir mer ytelse for pengene. 3200+ overklokket til 3500+ yter ikke like godt, samtidig som den blir da varmere. 7800GT og 2GB Ram er en god idé. Lenke til kommentar
steinhun Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 Har ikke planer om å overklokke.. Er først og fremst ute etter en stabil maskin. Er heller ikke nødt til å ha det aller nyeste, så min plan er å vente til anbefalt HW synker til en pris som jeg klarer å løse ut.. tenker også litt på at Vista kommer om et par år.. Jeg oppgraderer ikke så ofte og kunne godt tenke meg at det jeg kjøper kan kjøre Vista uten nevneverdige problemer. Takk for svarene.. Lenke til kommentar
BehersK Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Helt enig med Efikkan, gå for 3500+. 7800GT og 2GB ram er også en god idè. Bare å vente, for de synker for i pris, hvertfall de gamleste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå