caton Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Så med andre ord er bildene bedre på FX9, enn de er på LZ2 med 6xZomm og Nikon coolpix L1 med 5xzoom ? Syns skjrmen er litt stor på FX9, blir ikke kameraet mer sårbart da. Og får det ikke stort strømmforbruk met stor skjerm ? Det er jo meningen at en knippser noen bilder ekstra, for så å lagre på data. Hvor en da kan bestemme hvilke som er best og skall ta vare på, ikke ha dem på kamera for og vise frem ?? Er på utkikk etter et kamera som har litt zoom og bra bilde kvalitet, og likevel slipper å ta med ryggsekken på en markatur. Men lurer nå på om en er nødt til og opp i størelsen på canon S2-IS, for å få god kvalitet på bildene plus zoom ? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Jo større optikk, jo bedre, og det gjelder uansett om du vil ha zoom eller ikke. Vanligvis ihvertfall. For mye zoom og samtidig god optisk kvalitet, bør du nok opp på kamera som nevnte Powershot S2 IS eller Panasonic FZ-5. Når det gjelder FX-9, så kan jeg være enig med deg i at stor skjerm ikke er det viktigste. Det er ikke det første jeg ser på når jeg bedømmer et kamera. Skjermen til FX-9 er beskyttet av en glassplate, men blir den ripete, så blir det jo stygt uansett. Selve skjermen er imidlertid ikke mer utsatt for støtskader enn andre kamera... kanskje til og med mindre utsatt på grunn av glassplaten. Forgjengeren til FX-9, som het FX-7, hadde ekstremt dårlig batterilevetid på grunn av skjermen (like stor), mens FX-9 har fått nytt batteri, og bruker mindre strøm i tillegg. Batterilevetiden er oppgitt som god, selv om skjermen er stor og må stå på hele tiden (ingen optisk søker). Lenke til kommentar
timotei Skrevet 25. november 2005 Forfatter Del Skrevet 25. november 2005 Etter mye diskusjon og spekulasjon er det mulig at jeg dropper Ricoh R3 og går for Panasonic L.DMC-FX9 Kameraet har fått mye ros, bra tester og er et "rålekkert"kamera. Har også merket meg Fuji Finnepix F10 som har lite støy ved høy ISO (spesiell teknikk?)Det fikk fin test i Akam(5).Fuji kommer en ny oppgradert utgave F11 hvor de, stort sett, har rettet opp de mangler som er påpekt i testen av F10(bl.a.skjermoppløsning).Det har ikke stabilisator! Er i tvil om hvor mye vekt en skal legge på dette med stabilisator Lenke til kommentar
timotei Skrevet 25. november 2005 Forfatter Del Skrevet 25. november 2005 Ny gjennomlesing avAkams test av Pan FX9: ikke overveldene bra (uferdig kamera.Total karakter 4.? Lenke til kommentar
BFoss Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Men hvornår kommer F11 i handlen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå