Gå til innhold

Hva er det som gjør at nyere nVidia GeForce...


DarkFame

Anbefalte innlegg

spraker under belastning? Alle kort jeg har hatt siden FX serien lager sprake lyder under belastning. Akkurat hva er det som genererer denne lyden? Du hører det selvsagt ikke noe særlig under vanlig spilling. Men f.eks. når 3DMark 2005 kjører i benchmark kan du lett høre det. Er det lign. på nyere ATI kort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
spraker under belastning? Alle kort jeg har hatt siden FX serien lager sprake lyder under belastning. Akkurat hva er det som genererer denne lyden? Du hører det selvsagt ikke noe særlig under vanlig spilling. Men f.eks. når 3DMark 2005 kjører i benchmark kan du lett høre det. Er det lign. på nyere ATI kort?

5102987[/snapback]

 

Jeg har ikke det problemet. 6600 TD har jeg.

Lenke til kommentar

Jeg har og dette "problemet" på mitt GF6800. Hører sprakinga hvis jeg flytter et vindu rundt på skjermen og. (spesielt mediaplayer e.l.)

Jeg tror dette problemet kom etter at jeg åpna pipes og overklokka kortet, men har ikke testa på stock for å sjekke.

Mulig det er strømforsyninga som lager lyden når den blir litt belasta kanskje?

Endret av awesom-o
Lenke til kommentar
Er du 100% sikker på at det er skjermkortene som forårsaker lyden da?

5103146[/snapback]

 

Jepp, men vet ikke om det er indirekte eller direkte. Dette er et 6600 GT kort, tidligere hadde jeg et 5900 FX. 6600 GT kortet støyer litt mer.

 

Det er når skjermkortet blir tungt belastet f.eks. med 3DMark 2005 at denne lyden forekommer.

 

Edit: Dette er ikke noe problem akkurat, men er litt nygjerrig på hva det kommer av.

Endret av DarkFame
Lenke til kommentar

Det sitter en strømregulator på slike kort som har egen 12V plugg. Det er kjent at spolene i en regulator kan gi fra seg lyd ved variasjoner i strømmen. Kvaliteten på spolen hvordan de er montert vil ha litt å si for hvor mye lyd de kan gi.

Slike lyder kan høres fra PSU, hovedkort, skjermer, etc.

Lenke til kommentar
Det sitter en strømregulator på slike kort som har egen 12V plugg. Det er kjent at spolene i en regulator kan gi fra seg lyd ved variasjoner i strømmen. Kvaliteten på spolen hvordan de er montert vil ha litt å si for hvor mye lyd de kan gi.

Slike lyder kan høres fra PSU, hovedkort, skjermer, etc.

5103299[/snapback]

 

Akkurat, det var et godt scar. :)

 

Er dette helt vanlig på f.eks. 6600 GT?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...