SuperKid-A Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Pc'n jeg har nå er ca 1½ år gammel. Jeg har skrudd av ene lokket til kabinettet mitt for å få frisk luft inn dit, og ikke er det spesielt varmt i rommet heller... Alikevel har pc'n hatt en lei tendens til å skru seg helt av. Første gang dette skjedde er for et par mnd siden, og jeg tenkte ikke så mye over det, men i det siste har det blitt ekstremt mange ganger, spesielt når jeg spiller diverse spill. Det som skjer er at jeg sitter midt inni et spill og plutselig skrur pc'n seg av uten forvarsel og lager en ulende sirene som er ganske irriterende og denne får jeg ikke av uten å enten dra ut hovedkabelen bak på pc'n eller som jeg pleier å gjøre; skru av selve støpselet hvor maskinen er plugget i for så å skru det på igjen og så skru på igjen pc'en... Jeg har sjekket viften og alt ser bra ut, det er tomt for støv og slikt inne i selve kabinettet, og jeg har igrunnen ingen forklaring på hvorfor dette skjer stadig vekk.. Kan noen hjelpe meg? Hva bør jeg gjøre for å unngå dette? Det er utrolig plagsomt i lengden! Takk på forhånd! Lenke til kommentar
Pentium-Power Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 (endret) Jeg tipper at CPU`en din blir for varm. Du sier at maskinen slår seg av helst når du spiller, og når du spiller bli pc`n din ekstra varm. BIOS er innstilt på en viss temperatur på å varsle med den pipingen, og for så å skru seg av. Neste gang maskinen din skur seg av, start maskinen med en gang og gå inn på BIOS og sjekk temperaturen på PSU og CPU. Endret 4. november 2005 av Pentium-Power Lenke til kommentar
SuperKid-A Skrevet 4. november 2005 Forfatter Del Skrevet 4. november 2005 Jeg tipper at CPU`en din blir for varm. Du sier at maskinen slår seg av helst når du spiller, og når du spiller bli pc`n din ekstra varm. BIOS er innstilt på en viss temperatur på å varsle med den pipingen, og for så å skru seg av. Neste gang maskinen din skur seg av, start maskinen med en gang og gå inn på BIOS og sjekk temperaturen på PSU og CPU. 5103072[/snapback] Hvordan går jeg inn i BIOS og forandrer dette? Jeg har ikke peiling på slikt nemlig Lenke til kommentar
SuperKid-A Skrevet 4. november 2005 Forfatter Del Skrevet 4. november 2005 Jeg gikk inn i Biosen og sjekket litt rudt... Shutdown temperature & CPU warning temperature var begge disabled.. Hva skal jeg gjøre for å unngå at pc'n slår seg av i tider og utider? Lenke til kommentar
RayBay Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Hvor mange grader ligger cpu`n på? Hadde samme problem før, etter at jeg skiftet kjøleribbe og cpu vifte så fungerte den fint Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå