Don_Torleone Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Det som ligger til grunne er at jeg ikke kan få bredbånd av noen.. For langt ute i ødemarka. Er det veldig dumt å vurdere EDGE/UMTS hvis det er dekning? Vet det er råtten hastighet, dyrt og alt det der, men det slår da ISDN? Fastpris ftw... Er det mulig å få en dings så jeg kan bruke et sånt kort på den stasjonære maskina mi? Takk for alle svar Lenke til kommentar
agvg Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Hva med NMT? http://www.nordiskmobiltelefon.no/ Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Jeg sitter med en pakke fra Nordisk Mobiltelefon her: Antenne, modem og USB-kabel. Skal kjøre rundt i helga og teste nett i avsidesliggende kroker på sørlandet. På kontoret i Lyngdal sentrum fikk jeg 1,2 Mbit nedlasting... Lenke til kommentar
Don_Torleone Skrevet 4. november 2005 Forfatter Del Skrevet 4. november 2005 Dette ser jo faktisk ganske interessant ut.. Hvordan klarte du å skaffe deg det her? Skrev du deg bare på den listen om å få et spesialtilbud som testkanin? Lenke til kommentar
Don_Torleone Skrevet 4. november 2005 Forfatter Del Skrevet 4. november 2005 Èn ting til, er det dyrt? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Jeg har fått låne utstyret av firmaet jeg jobber i, vet ikke hvor de har fått tak i det. Det koster visstnok 1500 for å låne utstyret i testperioden (november måned, tror jeg), med opsjon på å kjøpe det billig etterpå. Prisen på et abonnement (når det blir lansert) skal være 250 kroner pr. mnd. Vet ikke om disse prisene er med eller uten moms. Lenke til kommentar
Don_Torleone Skrevet 4. november 2005 Forfatter Del Skrevet 4. november 2005 Jeg har fått låne utstyret av firmaet jeg jobber i, vet ikke hvor de har fått tak i det. Det koster visstnok 1500 for å låne utstyret i testperioden (november måned, tror jeg), med opsjon på å kjøpe det billig etterpå. Prisen på et abonnement (når det blir lansert) skal være 250 kroner pr. mnd. Vet ikke om disse prisene er med eller uten moms. 5103487[/snapback] Tok kontakt istad, viser seg at det lanseres kommersielt i slutten av November, bare å krysse fingrene. Prisen lå visst på rundt 400,- for basispakken på 1GB, og litt mer for fri bruk(som jo er den eneste aktuelle). Selv om det er litt dyrt er det priser jeg kan leve med, så takk skal du ha for tipset! Virker veldig lovende.. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Det vil jo være varierende ytelse, men dekningen skal være konge. Det eneste ankepunktet jeg kan se er kapasiteten, men vi får se... Lenke til kommentar
Don_Torleone Skrevet 4. november 2005 Forfatter Del Skrevet 4. november 2005 Vi får se, vi får se.. Fikk veldig lyst på det væffal. Klart beste alternativet til nå. Men vet du hvordan det funker hvis du vil ha 2 maskiner oppkoblet? Hastigheten er jo ikke kjempestor akkurat....? Lenke til kommentar
OveM Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Det vil jo være varierende ytelse, men dekningen skal være konge. Det eneste ankepunktet jeg kan se er kapasiteten, men vi får se... 5103519[/snapback] Vurderer å melde meg på dette. Kjempefint om noen kan poste erfaringer, hastighet etc Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Vi får se, vi får se.. Fikk veldig lyst på det væffal. Klart beste alternativet til nå. Men vet du hvordan det funker hvis du vil ha 2 maskiner oppkoblet? Hastigheten er jo ikke kjempestor akkurat....? 5105125[/snapback] Spørs jo hva du har igang av nedlastinger mm. Men det går overraskende fint med flere maskiner på nett. Jeg jobbet tidligere i arktis hvor 10 maskiner delte en 64/64kbs linje over satelitt. Ikke ADSL hastighet akkurat, men når man bare bruker e-post og vanlig nettsurfing så går det ganske greit utenom når det er max forbruk. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Har testet litt i helga, og hastigheten ligger på 500-800 Kbit/s ned og 150-250 Kbit/s opp. Pingtiden til vg.no ligger på 140-150 ms, og pakketap finnes ikke. Det er dekning nesten overalt, men som en tommelfingerregel virker det som om hastigheten er lavere på steder der mobildekningen er dårlig. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 (endret) opplevd å ikke få kontakt selv om alt tilsier at en skulle få det (max signal osv)? sitter her med testpakka i moldeområdet. max signal via eksternantenna. men om jeg prøver å koble opp får jeg ikke kontakt med tjenesten... en annen ting jeg undres over, men som jeg ikke har fått svar på fra kundeservice, er om det skal stå nmt eller anydata i det programmet når det har kontakt med sentralen jeg har sett det vise nmt til tider men 99% av tiden står det anydata... Endret 27. november 2005 av hobgoblin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå