lobster Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Finnes det et fortegn for IF spørringen som gjør at jeg kan få frem no hvis variabelen er alt untatt en verdi? eksempel: IF ($tall == 1) (jeg ønsker å få utført en handling hvis tall IKKE er 1) Lenke til kommentar
haingodegamle Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Finnes det et fortegn for IF spørringen som gjør at jeg kan få frem no hvis variabelen er alt untatt en verdi? eksempel: IF ($tall == 1) (jeg ønsker å få utført en handling hvis tall IKKE er 1) 5102704[/snapback] prøv if($tall != 1) Lenke til kommentar
lobster Skrevet 4. november 2005 Forfatter Del Skrevet 4. november 2005 Ahh, glimrende.. jeg testet med !, men på feil sted.. Tusen takk for hjelpen... Hva gjør du oppe så sent :):)' hehe Lenke til kommentar
fredeil Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 eller <?php if!$tall == 1) { bla bla } ?> Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 (endret) Den skal du være litt forsiktig med. Måtte faktisk tenke meg godt om før jeg fant ut at det faktisk fungerer korrekt i det tilfellet. Den her gjøre nemlig ikke det: <?php $tall = 0; //0 gir ingen utskrift, 1 gir utskrift if( (!$tall) == 1) echo "bla bla"; ?> De ser ganske like ut, men fungerer vidt forskjellig. For de som lurer, det han skriver over her er egentlig følgende: <?php $tall = 0; if( !($tall == 1) ) echo "bla bla"; ?> altså invertere resultatet av $tall == 1 Endret 4. november 2005 av Ernie Lenke til kommentar
fredeil Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Mener du at det er farlig og bruke if(!$tall == 1) { ? Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Mener du at det er farlig og bruke if(!$tall == 1) { ? 5103841[/snapback] Nei, bare sier at det var en smule forvirrende Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 (endret) Si det i hodet ditt og du hører sikkert litt skurring. Hva høres mest normalt ut? Hvis ikke-tall er lik 1 eller Hvis tall ikke-er lik 1 Edit: hva er forresten ikke-2 og ikke-3.14 ? Endret 4. november 2005 av drange_net Lenke til kommentar
dabear Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 <?php if($tall != 2) if($tall != 3.14) ?> ? Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 <?php if($tall != 2) if($tall != 3.14) ?> ? 5108406[/snapback] Jepp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå