Gå til innhold

Bruke ADSL som modem for Nokia 6680

Peppep

Anbefalte innlegg

Tittelen sier vel det meste.

Jeg lurer på en ting. Man kan jo bruke telefonen som modem for å få PCen på nett - men er det mulig å gjøre det motsatte? Jeg har nylig fått en Nokia 6680, og har blant annet lastet ned F-Secure til den. Det, og flere andre ting, må man på nettet for å aktivere og laste ned oppdateringer til. (Sistnevnte er kanskje mulig å laste ned med PCen, for så og overføre med kabel, men jeg er usikker på det. Fant i alle fall ikke noen slike oppdateringer for F-Secure.)

Så, det jeg lurer på er - kan man gjøre det motsatte? Altså å bruke bredbåndet til å komme på nett med telefonen. Jeg kom til å tenke på hvor idiotisk det var å sitte med telefonen og betale for å koble opp for aktivere et program, når jeg satt en halvmeter fra PC med ADSL.

Så.. er dette mulig? I så fall hvordan, er det mulig med fasilitetene som finnes i telefonen, eller er det nødvendig med noen form for ekstraprogram?

Endret av bhsand
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tusen takk for linken, men jeg sliter litt. For det første, så er jeg litt usikker på om det er USB-support for 6680.

Men kan nå teste det, sliter uansett med instruksjonene. Som her;

Go to the phone control panel, connections tab, Cable, and set it to 'modem'. You should choose 460800 baud (8 databit, no parity, 1 stopbit, CTS/RTS flow control).

Skjønte ikke den - kan noen forklare meg hva jeg skal gjøre? (*føler meg litt dum*)

Å komme med en liten mini-guide på norsk hadde heller ikke skadet, men satser på at jeg vil greie resten, som konfigurasjonen i HyperTerminal.

Endret av bhsand
Lenke til kommentar

Kan ikke forklare det på noen god måte, desverre, og har heller ikke satt det opp på min egen 6681 ennå (kun på tidligere modeller). Det er tilsynelatende litt 'svartekunst' involvert for at dette skal virke på 6630, 6680 og 6681. Anbaefaler at du skummer igjennom denne tråden (som nå er 1000 poster lang) for informasjon.

Kom gjerne tilbake hit og med erfaringer hvis du får det til å virke. Kan gjøre det samme når jeg får tid til å sette det opp selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...