Pasient Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Bilen det er snakk om er en Volvo 740. Jeg har forferdelig lyst på en slik, og den blir mest sannsynelig min første bil. Men det er en ting som plager meg, den sitter jo faen ikke på vinterføre. Spinner jo uansett hvor forsiktig du er. En kompis av meg har en 740, og når den første snøen falt var vi ute og "testet" føret. Og jeg må si jeg ble nesten sjokkert over hvor dårlig den satt. Uansett hvor forsiktig han var, så var det hjulspinn. Uansett, spørsmålet mitt er: Hvordan kan jeg få en 740 til og sitte bedre på vinterføre? Jeg har hørt noe snakk om og legge sandsekker i bagasjerommet, men vil ikke det påvirke kjøreegenskapene på bilen? Om det er noen som har peiling, plz svar. Pasient Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 En ting er dekkene... En annen er sandsekker ja.. Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 4. november 2005 Forfatter Del Skrevet 4. november 2005 Var faktisk splitter nye vinterdekk på den bilen. Med pigger såklart. Lenke til kommentar
Tore Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Det er volvo, sån er de å sånn vil de alltid være.... Prøv rallypigg så kansje du ikke sklir av veien i dødskassa(volvoen)..... Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Splitter nye vinterdekk sitter dårlig på veien Som alle andre dekk må også vinterdekka kjøres inn først, det er først når piggene begynner å kommer ut at dekket virkelig får tak. men sandsekker er ikke en dårlig ide nei. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Det er volvo, sån er de å sånn vil de alltid være.... Prøv rallypigg så kansje du ikke sklir av veien i dødskassa(volvoen)..... 5102648[/snapback] ehh.. etter volvo sluttet med bakhjulstrekk, noe dem sluttet med etter 700/900 serien så har volvo langt i fra hatt problemer med feste på vinterføre. Man kjøper ikke en 740 for å komme seg godt frem. Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 4. november 2005 Forfatter Del Skrevet 4. november 2005 Nå har ikke jeg planer om og kjøre rally med fanskapet da. Bare lurte på om det var noen måter og få den til og sitte bedre, for som du sier. Det er ikke noe vinterbil. Lenke til kommentar
Zardoz Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Har hatt fire gamle og store bakhjulsdrevne "sleder" i min tid, så jeg har litt erfaring. Det er først og fremst snakk om kjørestil, vektfordeling og dekk-kvalitet. Kjør med vett og lær deg bilens respons på glatt føre, bruk riktig teknikk hvis du sitter fast i en grop, ha nok fart i oppoverbakker osv. Ha nok tyngde i bagasjerommet, dette er viktig. Sørg for å ha gode dekk, men ha gjerne kjettinger i bakhånd. Du kommer deg avgårde stort sett overalt, selv med en "slede" på glatta Lenke til kommentar
eab Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Har kjørt mange bakhjulstrekkere og hadde selv en scorpio (uten diffbrems) med piggfritt. Syns ikke det var ille å kjøre, når man ble kjent med hvordan bilen oppførte seg. Hadde ikke behov for sandsekker eller kjettinger. Sandsekker kan være litt skummelt hvis de ligger helt bakerst i bagasjerommet. Prøv å få de til å ligge rett over/mellom hjulene. Å investere i diffbrems er heller ikke dumt. Lenke til kommentar
Tore Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Eller TC/antispinn.... En fryd........ Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 TC/antispinn= Sette seg fast ørten ganger hver vinter.. Stabilitetskontroll derimot er kjekt å ha på glatta Lenke til kommentar
Tore Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 (endret) TC/antispinn= Sette seg fast ørten ganger hver vinter..Stabilitetskontroll derimot er kjekt å ha på glatta 5105095[/snapback] Biler med TC har en morroknapp som man trykker på hvis situasjonen tilsier at man MÅ spinne.... Du kan vertfall ikke si at TC er en negativ ting...! Vil du ikke ha TC så slår du det av... Jeg sparer 1000 vis på dekk takket være TC, klarer å holde meg i tøylene, sommer/vinterdekk en vinter xtra = sånn 4000kr spart...... Edit: Leif & info.. Endret 4. november 2005 av Scorpioen84 Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 nå skal det jo også sies at ikke alle dekk passer til alle biler. Dvs at man kan ha splitter nye vinterdekk av en type, men som er dårligere enn de gamle dekkene som var halvslitt men av en annen type. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå