Squeegie Skrevet 25. august 2002 Del Skrevet 25. august 2002 Jeg har tenkt å montere en kabinett vifte bak nedenfor psu. Bør den suge eller blæse? Har en kabinettvifte(ICE? noe ukjent merke som følgte med Doggy^^) i front under floppy/hd som blåser. Og har tenkt å kjøpe en zalman brakett med 2 vifter(den ene som følger med og en papst120mm/80mm, litt usikker). Med dette får jeg jo en del gjennomstrømming i PC'en som vil kanskje gjøre at det blir effektivt å ha en kabinettvifte som blåser ut? Eller? Mvh. Morten Holje VKII Kontor/Data aka Boqs [ Denne Melding var redigert av: Squeegie på 2002-08-26 00:43 ] Lenke til kommentar
djfox Skrevet 26. august 2002 Del Skrevet 26. august 2002 det som er best er om du har en foran og en bak (nederst) som blåser inn. og to oppå kabinettet som suger ut. da får du gjennomtrekk!!! Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 26. august 2002 Del Skrevet 26. august 2002 2 i front som blåser inn og 1 bak som blåser ut (+ psu vifta så blir det 2) Lenke til kommentar
Squeegie Skrevet 26. august 2002 Forfatter Del Skrevet 26. august 2002 Quote: Den 2002-08-26 11:55, Bøgge Bakken skrev:2 i front som blåser inn og 1 bak som blåser ut (+ psu vifta så blir det 2) Hørtes kjekt ut, men jeg har miditower da :razz: (Doggy^^) Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 26. august 2002 Del Skrevet 26. august 2002 Quote: Den 2002-08-26 00:43, Squeegie skrev:Jeg har tenkt å montere en kabinett vifte bak nedenfor psu. Bør den suge eller blæse? Hvorfor ikke bare prøve begge veier? :wink: Det finnes ikke noe fasitsvar på dette her ettersom det er mange faktorer som spiller inn blandt annet plassering av kassa i rommet ditt. Vil tippe at vifta bør blåse ut ettersom den står så nærme PSU og dermed bare ville sugd inn varm luft, men mitt råd er som sagt å prøve begge veier. Lenke til kommentar
Squeegie Skrevet 26. august 2002 Forfatter Del Skrevet 26. august 2002 PSU blåser ikke ut spesiellt varm luft, pga. at jeg har en 550W PSU som ikke helt overoppheter seg.. Uansett er det ganske kjølig luft som kommer ut fra den. Så det blir en svak faktor. Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 26. august 2002 Del Skrevet 26. august 2002 En valig regel er at man tar inn luft i front og varm luft bak. Dette kommer av at varm luft siger og å ha ei vifte som blåser ut i bunnen av kabinettet blir feil. En enkel regel er at de som er plasert i front blåser inn og de som er bak blåser ut. Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 26. august 2002 Del Skrevet 26. august 2002 Enig med Bøgge der, med mindre du har et uvanlig oppsett i pcen din (strømforsyning annet sted en normalt osv.), er innsugsvifter plassert foran, utsug bak på kabinettet, gjerne litt høyt oppe. Lenke til kommentar
Squeegie Skrevet 26. august 2002 Forfatter Del Skrevet 26. august 2002 Men jeg har jo kun en til å blåse inn og ingen andre muligheter til å blåse inn.. Så hvis jeg har 1 vifte + PSU som blåser ut, vil jo den ene lille vifta i fronten være en flaskehals i gjennomtrekken. Har Doggy^^, så å skjære i den er uaktuellt for øyeblikket! Evt, ha en bedre vifte ned ved front og og voltmoddet bak... Lenke til kommentar
aNti hero Skrevet 26. august 2002 Del Skrevet 26. august 2002 undertrykk er også kjekkt da, så du får flere vifter som blåser inn enn ut.. Lenke til kommentar
Squeegie Skrevet 27. august 2002 Forfatter Del Skrevet 27. august 2002 Quote: Den 2002-08-26 23:01, aNti hero skrev: Kunne vært kjekt om du forklarer hvorfor det er kjekt, for jeg aner ikke hvorfor det er kjekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå