Gå til innhold

Kabbis vifter, suge/blæse?

Squeegie

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å montere en kabinett vifte bak nedenfor psu. Bør den suge eller blæse?

Har en kabinettvifte(ICE? noe ukjent merke som følgte med Doggy^^) i front under floppy/hd som blåser. Og har tenkt å kjøpe en zalman brakett med 2 vifter(den ene som følger med og en papst120mm/80mm, litt usikker).

Med dette får jeg jo en del gjennomstrømming i PC'en som vil kanskje gjøre at det blir effektivt å ha en kabinettvifte som blåser ut? Eller?

Mvh.

Morten Holje

VKII Kontor/Data

aka Boqs

[ Denne Melding var redigert av: Squeegie på 2002-08-26 00:43 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-08-26 00:43, Squeegie skrev:

Jeg har tenkt å montere en kabinett vifte bak nedenfor psu. Bør den suge eller blæse?

Hvorfor ikke bare prøve begge veier? :wink: Det finnes ikke noe fasitsvar på dette her ettersom det er mange faktorer som spiller inn blandt annet plassering av kassa i rommet ditt. Vil tippe at vifta bør blåse ut ettersom den står så nærme PSU og dermed bare ville sugd inn varm luft, men mitt råd er som sagt å prøve begge veier.

Lenke til kommentar

Men jeg har jo kun en til å blåse inn og ingen andre muligheter til å blåse inn.. Så hvis jeg har 1 vifte + PSU som blåser ut, vil jo den ene lille vifta i fronten være en flaskehals i gjennomtrekken. Har Doggy^^, så å skjære i den er uaktuellt for øyeblikket!

Evt, ha en bedre vifte ned ved front og og voltmoddet bak...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...