Gå til innhold

Problemer med X2 3800+

Axelz

Anbefalte innlegg

Jeg har netopp bygd sammen PC'n min.

Athlon 64 X2 3800+

Asus A8N-sli Deluxe

2x512mb DDR400 Kingston hyper-x 2-2-2-5

1xgeforce 7800GT

Når jeg nå sjekker 'spesifications' på prosessoren står kjernenavnet, Manchester, men navnet på selve prosessoren er AMD Hammer Family processor - Model Unknown, og ikke AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 3800+, som det skal være.

Jeg får heller ikke alternativet 'Affinity' i Task Manager, som jeg også skulle hatt.

Dette er, for meg, merkelig. Så det jeg lurer på, er det noe galt med CPU'en?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Venn av Axelz her.

Han oppdaterte biosen, men nå rebooter pcen når den booter windows.. :/

Skjer det samme når han prøver å boote i sikkermodus. skru-tilbake-siste-fungerende-konfigurasjon valget funker heller ikke.

Så hva kan være galt?? :/

Lenke til kommentar

Hei!

Hvis du bruker samme harddisk som du gjorde på ditt forje hovedkort vil jeg anbefale å legge inn windows på nytt..

Jeg har opplevd dette flere ganger da jeg har kjøpt nytt hovedkort og benyttet HDD fra gammelt hovedkort..

Tror at windows søker etter chipset osv eller noe.. Noe en lærer jeg hadde en gang sa.

Hvis du instalerer windows igjen vil den finne ut hvor alle chipset brikkene osv er og pcen din vil forhåpentlig fungere igjen..

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Mener at om du har oppdatert bios til siste versjon så må du kjøre, tror det er, minimum 665 versjon av chipset driverene!

5105528[/snapback]

Jeg tror nok problemet ligger her. På nedlastningssiden til Asus ved den nyeste BIOS-versjonen står det advarsel om at man bør/må ha siste chipset-drivere innstallert (f.eks 665 eller nyere), ellers kan sannsynligvis slike problemer han opplever nå oppstå.

Enten flashe tilbake til en eldre BIOS for å oppdatere chipset-drivere først, eller formatere og legge inn Windows på nytt tenker jeg er løsningen her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...