adaptec Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Jeg har en server jeg skal koble meg til med Remote Desktop. For å kunne koble til må jeg opprette en VPN tunnel først. Problemet er bare at uansett hvor mye jeg leter finner jeg ikke et program til å opprette VPN-tunnelen med! Må jo skrive inn WAN IP, identity, pre-shared key og alt det der et sted før jeg kan koble meg til riktig IP-adresse. Noen som har tips til et slikt program? Eller går dette router til router? Lenke til kommentar
Peter Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Cisco VPN client: http://www.cites.uiuc.edu/vpn/dl-win.html Lenke til kommentar
adaptec Skrevet 3. november 2005 Forfatter Del Skrevet 3. november 2005 Cisco VPN client:http://www.cites.uiuc.edu/vpn/dl-win.html 5102381[/snapback] Får jo ikke lasta ned noe der? Passordbeskytta. Lenke til kommentar
opticus Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 må du ha vpn da? kan du ikke bare forwarde porten til server? Regner med dette er en server som står alene hjemme? Lenke til kommentar
adaptec Skrevet 3. november 2005 Forfatter Del Skrevet 3. november 2005 må du ha vpn da? kan du ikke bare forwarde porten til server? Regner med dette er en server som står alene hjemme? 5102467[/snapback] Står bak en haug med sikkerhet og en firewall hos et firma. Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Skal du koble deg mot en windows vpn server? I så fall kan du vel bare bruke windows sin innebygde wizard for vpn tilkoblinger. Lenke til kommentar
adaptec Skrevet 3. november 2005 Forfatter Del Skrevet 3. november 2005 Nei, tror det er noe Netscreengreier. Sitter hvertfall med en haug sikkerhetsinnstillinger som må spesifiseres på VPN-oppkoblinga for å få den til å fungere. Deretter kan jeg koble til med Remote Desktop. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Nei, tror det er noe Netscreengreier. Sitter hvertfall med en haug sikkerhetsinnstillinger som må spesifiseres på VPN-oppkoblinga for å få den til å fungere. Deretter kan jeg koble til med Remote Desktop. 5102488[/snapback] Da må du jo enten ha en VPN klient for netscreen, som da bør være rimelig selvforklarende, eller så må du kjøre wizarden for å lage en VPN oppkobling i windows ... Burde gå fint det? Lenke til kommentar
adaptec Skrevet 3. november 2005 Forfatter Del Skrevet 3. november 2005 Netscreenklienten får jeg ikke før i morgen, og må nesten komme inn i løpet av natta. VPN for Windows er jo leketøy. Finnes jo ikke noe sikkerhetsinnstillinger der så er ikke snakk om at jeg kommer inn så lettvint. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Tja, -den mest kjente "generelle" VPN klienten er vel SSH Sentinel - men jeg ser prduktene deres heter noe annet nå ... vet ikke om de har en generell klient lengere, men du burde finne den et sted på nettet ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå