Vralteladden Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Hei! Jeg har kit-linsa som fulgte med EOS 350D, nemlig EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 USM. Jeg har sett litt på EF 20-35mm f/3.5-4.5 USM. Er dette et objektiv noen har erfaringer med? Er det andre objektiver i samme prisklasse jeg heller bør ta en titt på? Er 20-35mm vesentlig bedre enn kit-linsa mi? Jeg skal bruke objektivet til landskapsfotografering, og trenger derfor et vidvinkelobjektiv. På forhånd takk for svar! Lenke til kommentar
olemm Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Med 20-35 forsaker du rekkevidde i begge ender, og egentlig har du ikke veldig mye å vinne på det; det objektivet er et halvt stopp raskere, men det har sannsynligvis lite å si siden du med landskapsfotografi sannsynligvis bruker stativ og f/8 og der omkring uansett. Hvis du kan bruke en 5-600 kroner mer kan du ta en titt på Sigma 10-20/4-5,6 - som gir betydelig større bildevinkel og som bør være et brukelig supplement til 18-55 mht. landskapsfotografi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå