MacBain Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Har nettopp kjøpt meg følgende: -Asus A8N SLI Premium -AMD 64 X2 4400+ -XFX 7800 GTX -2GB OSZ Dual Channel Platinum Edt. Har nå installert dette, men sliter med stabiliteten. Etter ca 10 min med spilling låser maskinen seg og restarter (ved vanlig bruk er den stabil). Jeg lurer derfor på om dette kan ha noe med strømforsyningen. Jeg har en Mist 480watt PSU. I tillegg til det overnevnte kjører jeg 4 sata disker(2x250GB+2x120GB) samt en nec 3550 dvd brenner. Har også utstyr koblet til alle 8 usb portene. Noen som tror at det er PSU som forårsaker krasjene? Isåfall hvor stor PSU bør jeg ha? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Psuen skal holde i massevis så her er det nok andre ting som er årsaken, har du sjekket tempraturene når den restartet? En annen mulighet kan være å øke volten et hakk eller to på rambrikkene . Lenke til kommentar
MacBain Skrevet 4. november 2005 Forfatter Del Skrevet 4. november 2005 Tempraturen er grei den, har også prøvd å sette opp volten, men det hjalp ikke. Har også de siste chipset og skjermkort driverene. Er jo en smule kjipt å ha ett 7800gtx kort som ikke funker å spille med :-( Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 vel med mindre det er feil på stforsyningen så er det ikke den som er problemet,har kjørt to 7800 gtx i sli med en 350W stforsyning . Lenke til kommentar
MacBain Skrevet 4. november 2005 Forfatter Del Skrevet 4. november 2005 Har lest litt rundt på diverse forum og det virker som om dual core prossesorene sliter med spill. Kan kanskje ha noe med dette å gjøre? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Har lest litt rundt på diverse forum og det virker som om dual core prossesorene sliter med spill. Kan kanskje ha noe med dette å gjøre? 5102721[/snapback] CPUen har neppe noe å gjøre med det. Feilen du tenker på er sikkert lastbehandling i Windows XP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå