Gå til innhold

sette inn pc2100 med pc2700

Mato

Anbefalte innlegg

hei

jeg drive med oppdateringer av venne datamasikner og fikk da en lik pc2700 512mb brikke , jeg hadde en helt lik i datan selv ( opdaterte min data når han kjøpte sin )

frafør av hadde jeg og en brikke på pc2100 256 mb , vill det være noe poeng og beholde pc2100 brikken i maskinen for og få mere ram eller holder det med med og bare bruke 2x512 brikkene på pc2700

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
nå kjører ikke fbusen min høyere en 133mhz , vill det da ha noe og si
Da hjelper det lite at RAM'en kan kjøre på 166 MHz. Den vil da bli kjørt på 133 MHz uansett. ;)

og er det ikke mulig og kjøre ramen på høyere klokkefrekvens en spesifisert ??
Siden du ikke sier noe om hvilket hovedkort du har, så blir det vanskelig å si om det går an eller ikke. Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar

jeg har et Asus A7N8X-X

jeg vet nøyaktig hvilke komponenter jeg har i datan så det er greit nokk ,

btw hva er hvitsen med at ramen skal kunne kjøre på 266mhz egntlig , når fbussen ikke går høyere en 133 , ??

EDIT: btw Memory Speed PC2700 (166 MHz) ( ifølge everest )

EDIT:

nå kjører alle brikkene på 167Mhz , og etter hva jeg finner ut skal pc2700 kjøre orginalt på 166 og pc2100 på 133 , ikke di tallene som jeg tiligere fikk opplyst av

og fbus hastigheten er 133 ,

kjører med følgene Memory Timings 3-3-3-8 (CL-RCD-RP-RAS)

ikke at det sier meg så mye :p

så etter hva jeg kan finne ut funker det fint og ha med 256mb brikken , og så har jeg jo og gleden av litt mere ram :w00t:

Endret av FtZ-
Lenke til kommentar
btw hva er hvitsen med at ramen skal kunne kjøre på 266mhz egntlig , når fbussen ikke går høyere en 133 , ??

5105608[/snapback]

Når FSB står på 133 MHz, har den en effektiv hastighet på 266 MHz pga. Double Data Rate (DDR). Det samme gjelder minnet: Hvis FSB kjører på 133 MHz, og FSB:RAM = 1:1, vil RAM kjøre på effektivt 266 MHz.

:)

Lenke til kommentar

5105608[/snapback]

Når FSB står på 133 MHz, har den en effektiv hastighet på 266 MHz pga. Double Data Rate (DDR). Det samme gjelder minnet: Hvis FSB kjører på 133 MHz, og FSB:RAM = 1:1, vil RAM kjøre på effektivt 266 MHz.

:)

5106056[/snapback]

men har jeg rett når jeg sier at pc2700 orginalt kjøres på 166mhz ??

Lenke til kommentar

Jepp. 166Mhz stemmer (kalles også 333Mhz pga double data rate (DDR RAM) som dobler den effektive frekvensen).

Det er mulig du har en divideren litt annerledes enn 1:1 (4:5) f.eks., d.v.s. minnet og CPU kjøres på asynkrone hastigheter. Dette er ikke lurt ettersom RAM da må vente på CPU uansett og kan føre til lavere hastigheter...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...