Gå til innhold

Shg Bærbar, og hjelp til og finne god og billig pc

olemsand

Anbefalte innlegg

Jeg vill ha bærbar data til max 10000kr

mine krav er:

P-M 2ghz eller P-4 3.0 Ghz (minimum)

minst 1gb ram

Dvd-Brenner

Tråløst Lan (også vanligt)

Brukende Skjermkort

Minst 60 gb harddisk

Minst 15 tommer skjerm

Helst ikke tykkere en 30mm

Er dette ett realistisk krav?

hvor kan jeg finne en lignende pc?

Jeg har funnet en brukende pc som heter SHG Note, men er usikker pga jeg har aldri hørt om merket. (http://www.produktguiden.no/Listprices.asp?ID=227498)

hva synes dere om den?

den har dette skjermkortet: VIA UniChrome Pro PN800 . so jeg heller aldri har hørt om? er det brukende?

-Takk

Endret av OleMarkus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tvilsomt det skjermkortet der ass, har svært liten tro på at det duger til nyere spill dessverre.

Har selv bestilt Shg note 8620 og får den i morgen =) Kan si så mye som at kundeservicen til Shg har vært helt fabelaktig så langt. Prisene deres er blant de desidert laveste blant de aktuelle nettbutikkene, leveringstiden har gått svært fort og som sagt kundeservicen har gjennom hele kjøpet mitt vært utrolig bra!

Var jeg deg ville jeg heller invistert 10200 kroner i shg Note 8000 Serie laptopen som har 1024 minne -- 2,0 GHz -- 80GB harddisk -- ATI Radeon Mobility 9700 Pro -- 15.4 Tommer (Widescreen)

Du har også Netshop 1559 som skal være en kjempe bra laptop til en knall pris :)

Lenke til kommentar

Var jeg deg ville jeg heller invistert 10200 kroner i shg Note 8000 Serie laptopen som har 1024 minne -- 2,0 GHz -- 80GB harddisk -- ATI Radeon Mobility 9700 Pro -- 15.4 Tommer (Widescreen)

5102335[/snapback]

det hadde vært en aktuell pc, men den virker ikke mye bedre,(utenom skjermkort) men mye dyrere. det dårlige her er att det står att batterilevetiden er 2 timer, jeg er blitt rådet til og kjøpe pcer med levetid på ihvertfall 4 timer. den er også en halv cm tykkere, og kan kun ha 1gb ram i den. widescreen er en stor pluss, er det flere plusser her? den første shg koster trossalt 8500kr, dvs mye mindre,, hvilken ville dere ha kjøpt?

Lenke til kommentar

Du må se an hva som er viktigst for deg selv. Vil du spille mye så ta den en som har godt skjermkort, dvs. ikke integrert. Skal du bruke pc-en til å skrive oppgaver, ta notater på skolen og surfe på nettet, og kan spille på din stasjonære ta den som har lengst batteritid.

Et annet element er støynivå, som er viktig hvis du sitter i en forelesningssal.

Kundesupport hos SHG har vel fått en del ris for å være litt vanskelige å ha med å gjøre, eller? De er vel egentlig danske, blir kanskje litt som IT-butikken? Jeg bare gjetter, har ikke noen personlige erfaringer med SHG.

Lenke til kommentar

Har hatt en lengre sak med SHG.no. Skal prøve å beskrive den her nå.

Først kjøpte jeg en SHG 8000 - denne var jeg fornøyd med, eneste som jeg kunne klage på var byggekvaliteten og tastaturet. Etter jeg prøvde å flashe bios gikk desverre alt galt og jeg var tvunget til å sende den inn for å få satt opp ny bios. Desverre så greide shg og surre bort pakken min ifra shg norge til danmark (de har service senter i danmark). Etter mye purring og frem og tilbake, samt dårlig kunderservice - så imponerte de meg med at jeg fikk 2000 til gode for at de hadde tullet bort min pc. Dette er jeg forsåvidt fornøyd med. Men etter og ha ventet i 2 måeneder på ny pc kan jeg ikke akkurat si at dem er effektive. Selv om jeg fikk et godt tilbud.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...