oivindi Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Sitter med følgende oppsett: Kabelmodem fra UPC, en trådløs ruter (Linksys WRT54G) og et ip-telefoni-adapter fra IP24. Problemet er bare at jeg ikke finner ut hvordan det hele skal kobles sammen. Hvis jeg kobler slik: kabelmodel - IP24 - Linksys, så kommer jeg ikke på nett. Jeg får riktignok logga meg på den trådløse ruteren fra nettleseren, men surfing blir det ikke noe av. Hvis jeg kobler slik: kabelmodem - Linksys og deretter IP24 fra en av LAN-pluggene på Linksys, så får jeg summetone, men bare opptattsignal når jeg forsøker å ringe, eller når noen prøver å ringe inn. Er det noen som har et fornuftig forslag til hvordan dette skal kobles sammen? Jeg har åpnet opp det meste av det som kan åpnes opp på Linksys-en (inkludert DMZ), men det blir enten-eller ... enten funker ip-telefonien, eller så funker det trådløse nettet. Anyone? Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Uten at jeg vet noe mer om de forskjellige adapterene dine kan jeg si følgende: Du kan sette opp ip24 adapteren bak linksysen. Du bør først finne ut hvilken ip ip24 adapteren får fra linksysen (sjekk dhcp leases i routeren) så velger du å nat'e noen porter videre til den ip'n se her for hvilke porter det gjelder: http://www.ip24.no/dok.php?id=78 håper du får det til å fungere! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå