jamboesh Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Hi, har just fått en ny(brukt)pc AMD Athlon 64 Processor 3700+2,2ghz MSI K8 Neo2 hk 2gb Kingston value ram Saphire Radeon X800 skjermkort 580w Hiper psu 2x200 gb WD hdd 1x160 Samsung hdd Dvd 16x brenner Raidmax kabinett når jag försökte att starta den fick jag först melning att bios existeras ikke og sen en meldind att det saknas NTDML,samt att jag skal klicka på ALT/shift/delete för å starta på nytt...men likväll får jag samma melding gang på gang. jag fick höra att kanske windows xp saknas. är det så? till saken är att jag har windows xp home i min gamla pc,och jag finner ikke själva cdén.kan jag kopiera xpén fra min gamla pc till den nya? hvordan då? eller jag må kjöpa ny windows? og i så fall,skal jag kjöpa viken som helst xp? är det lurt i så fall att kjöpa xp x64 edition? hoppas på bra hjelp,jag är dålig på det tekniske når det gäller pc. mvh Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 For å fikse dette problemet kan du starte opp pcen med windows XP-cden og velge "recovery console". Deretter kan du skrive: fixboot c: (hvis c: er systempartisjonen din). Lenke til kommentar
jamboesh Skrevet 3. november 2005 Forfatter Del Skrevet 3. november 2005 Takk efikkan, mitt problem är att jag finner ikke min gamle xp cdén... dessutom jag vet ikke hvis säljaren har instalerat windows xp på pcén . han sa till meg förr jag kjöpte den att han skal instalera xp på den,men jag kan ikke få tag på han nå !... så just nå jag sitter med gamle pcén,och vet ikke hvordan jag skal lösa problemet. Lenke til kommentar
jamboesh Skrevet 3. november 2005 Forfatter Del Skrevet 3. november 2005 är det lurt att kjöpa nyt windows xp cd ? eller finnes det andra muligheter att fixa problemet? og hvis jag bör kjöpa nytt,bör jag välja en windows xp med 64 bits?eller vanlig med 32? Lenke til kommentar
jamboesh Skrevet 4. november 2005 Forfatter Del Skrevet 4. november 2005 är det nån som kan svara ? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Beklager at jeg ikke har svart før. Om du skal kjøpe et nytt eksemplar av windows, så anbefaler jeg at du kjøper 64-bits-versjonen. Men om du "bare" vil fikse problemet, så kan du sikkert få låne en xp-cd med noen for å kjøre "recovery console". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå