Gå til innhold

MPX KN1 - Filproblemer. Ingen tilgang etc.

Knuty

Anbefalte innlegg

Heisann

Har litt problemer med min KN1-maskin, kjøpt hos MPX.

Sliter litt med at jeg mister tilgang til filer og mapper, spesielt på d-partisjonen. Klarer ikke å se noe system i når dette forekommer. Noen nye programmer/mapper ser ikke ut til å bli påvirket av dette.

Jeg kjører XP-Pro norsk, og har oppgradert til nyeste versjon av bios. Det er bare installert en bruker på denne maskinen. (Denne har selvfølgelig admin-rettigheter.)

Noen som vet hva som kan være feil?

Mvh

Knuty.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde samme problemet. Svaret står ett eller annet sted i denne tråden. Mye å lese, men det står der...

Mener det var noe sånt:

Skru av enkel fildeling.

Utforsker - Verktøy - Mappealternativer - Vis - "bruk enkel fildeling"

Deretter går du på egenskaper på D:, og sikkerhet. Velg "Alle tillatelser" eller noe i den duren.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Halloen.

Jeg har også en MPX KN1 Notebook og hadde akkurat det samme problemet. Det var pga at jeg ikke hadde "eierskap" som Microsoft liker å kalle det. Jeg husker ikke helt hvordan jeg gjorde det, men ihvertfall så går du på Start-Hjelp og støtte - Så søker du etter "ta eierskap" eller på engelsk "take ownership". Så kommer det en veiledning der, så følger du den så skal alt funke. Ganske tidi at vi hadde samme problemet på samme pc og samme partisjon da. He he.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...