arna Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Hvorfor begynner 500watts å blir nærmest standard nå til dags? Behovet er normalt sett under 300. Har selv 2 disker + kontroller og diverse lights, tror jeg bruker rundt 290 selv.... Skjermkortet er av typen GF 6 serien. Lenke til kommentar
armykokk Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Hvorfor begynner 500watts å blir nærmest standard nå til dags?Behovet er normalt sett under 300. Har selv 2 disker + kontroller og diverse lights, tror jeg bruker rundt 290 selv.... Skjermkortet er av typen GF 6 serien. 5101640[/snapback] Nå er det ikke alltid behovet er tilstedet når man kjøper seg noe nytt, men når man først kjøper seg noe er det greit og ha noe som varer. Om strømbehovet ditt er 290w i dag, kan det hende du får lyst til å kjøre SLI i morgen Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 (endret) Tenkologien stiger oppover hele tiden. Dual core og 7800-series og ny teknologi tar strøm.. Samt at det er nok mange som driver innen casemodding og man kjøper nytt til pcen hele tiden. 500W er det nok få som trenger ja. Men hvis pcen bruker 400w så har pcen godt av 500w, pcen vil 'starte opp'/kjøre mer stabilt osv Endret 3. november 2005 av Man0war Lenke til kommentar
Pels Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Det er litt bedre å ha litt mere Watt tilgjengelig enn akkurat nok på full last. Det kommer selvsagt an på hvilken kvalitet PSuen har. Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 (endret) Det er litt bedre å ha litt mere Watt tilgjengelig enn akkurat nok på full last. Det kommer selvsagt an på hvilken kvalitet PSuen har. 5101801[/snapback] ...Kunne ikke dy meg: Er det DETTE man kaller kvalitets psu/watt? (Det er 550w, ikke 400w som det står) Endret 3. november 2005 av Man0war Lenke til kommentar
Pels Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Det er litt bedre å ha litt mere Watt tilgjengelig enn akkurat nok på full last. Det kommer selvsagt an på hvilken kvalitet PSuen har. 5101801[/snapback] ...Kunne ikke dy meg: Er det DETTE man kaller kvalitets psu/watt? (Det er 550w, ikke 400w som det står) 5101835[/snapback] Les innlegget mitt en gang til du Jeg sier ikke at mere er bedre, men det kommer an på hvor stabile spenningene er osv og hva den virkelig yter. Lenke til kommentar
arna Skrevet 3. november 2005 Forfatter Del Skrevet 3. november 2005 500W er det nok få som trenger ja. Men hvis pcen bruker 400w så har pcen godt av 500w, pcen vil 'starte opp'/kjøre mer stabilt osv 5101715[/snapback] Det blir vel litt feil å si vel? pcen blir ikke mer stabil på å ha mer å gå på på den måten du beskriver. Dette har vel noe med peak å gjøre? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 med god overhead klarer PSU å levere mer stabil spenning (antar jeg). Således blir PC'en muligens mer stabil. Strømforsyningen stresses like mye ikke fordi peak ikke blir nådd så ofte, den blir ikke så varm = stillere (hvis temp. styrt vifte da?) Lenke til kommentar
StIFfmasT Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Den strøm forsyningen der, vil jeg nokk ikke anbefalle. Japanske watt det der. Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Den strøm forsyningen der, vil jeg nokk ikke anbefalle. Japanske watt det der. 5104854[/snapback] Hvilken? Den jeg linket til?....det var jo bare tull da , 550w til 341kr=latterlig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå