Håvard Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Hallo. Mitt gamle skjermkort (gainward geforce 6600gt) tok kvelden her, så jeg sendte det tilbake til komplett. De sa at de ikke hadde noen tilsvarende, så jeg fikk igjen pengene. Jeg har ikke så mye penger.. så det blir et skjermkort i 1300-1600kr klassen.. Jeg har sett litt rundt, og har landet på dette. Er det et bra valg? Samme kort hos Mamoz. Hva tror dere? Lenke til kommentar
Andy_12 Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Les hva en bruker her skriver om PowerColorX800GTO! Det er kortet for deg hvis du skal ha pci-e! Lenke til kommentar
ducmaster Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 No doubt about it x800GTO er fra stock bedre enn alle kortene i 1300-1600 kr segmentet, og at det i tillegg kan klokkes opp slik at det yter jevnt med 6800GT/X800XL sier bare sitt om hvor bra dette kortet er/kommer til å bli Lenke til kommentar
Co0O Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 (endret) Enig med Andy_12 og ducmaster, X800GTO er et klart valg. Ville enten gått for Sapphire eller PowerColor med 256MB GDDR3, ca. 1500 kr edit: typo edit2: ..eller kanskje Connect3d sitt Endret 3. november 2005 av cosmo03X Lenke til kommentar
Cantus Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Hallo.Mitt gamle skjermkort (gainward geforce 6600gt) tok kvelden her, så jeg sendte det tilbake til komplett. De sa at de ikke hadde noen tilsvarende, så jeg fikk igjen pengene. Jeg har ikke så mye penger.. så det blir et skjermkort i 1300-1600kr klassen.. Jeg har sett litt rundt, og har landet på dette. Er det et bra valg? Samme kort hos Mamoz. Hva tror dere? 5101487[/snapback] Jeg anbefaler deg på det sterkeste å lese denne tråden... Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 x800gto x800gt Haddet jeg kjøpt i den prisklassen nå. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Om det er vifteløst du er ute etter.... så er gigabyte kortet godt. Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 4. november 2005 Forfatter Del Skrevet 4. november 2005 Jeg skal bruke pcn til spilling.. Jeg vet at da er 13-1600 kr litt lite å bruke på skjermkort, men det er alt jeg har =/ Er det dette kortet dere anbefaler, eller er det det som er hakke billigere? Og det er ikke noen problemer med open gl eller noe sånt? for det er viktig. En i klassen kjøpte et radeon skjermkort han sklulle bruke til spilling, men han har problemer med open gl. Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 4. november 2005 Forfatter Del Skrevet 4. november 2005 Jeg så også at det GeForce kortet var litt raskere - hadde en raskere gpu og raskere ram. Har ikke dette noe å si? Lenke til kommentar
ducmaster Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 (endret) raskere enn X800GTO ?hvilke Geforce kort er det da snakk om?ingen Nvidia kort i den prisklassen er vertfall raskere enn et X800GTO. Leste du testen som ble linket til ? Kortet for 6.5k i 3dmark 05 når det er oc, er jo bedre enn både X800XL/6800GT kortene jo og dem koster mye mer ! Endret 4. november 2005 av ducmaster Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 4. november 2005 Forfatter Del Skrevet 4. november 2005 raskere enn X800GTO ?hvilke Geforce kort er det da snakk om?ingen Nvidia kort i den prisklassen er vertfall raskere enn et X800GTO. Leste du testen som ble linket til ? Kortet for 6.5k i 3dmark 05 når det er oc, er jo bedre enn både X800XL/6800GT kortene jo og dem koster mye mer ! 5103539[/snapback] Nvidia kortet: Cpu hastighet: 500 MHz Minnehastighet: 1120 MHz x800gto: Kjerneklokkehastighet 400 MHz Minnehastighet: Står ikke hos ps data eller komplett Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Hastighet på kjerne og minne har ikke så mye å si når de kortene har arkitekturmessige ulikheter. Både på grunn av måten kjernen og minnet opererer på, og hvordan blant annet shader-units virker. Det er det samme som på prosessorer, der klokkehastighet ikke er det samme som ytelse. Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 4. november 2005 Forfatter Del Skrevet 4. november 2005 Dette ble veldig komplisert! Jeg kan ikke si jeg skjønner så mye, og skulle ønske jeg alderi lagde denne tråden.. Nå er jeg veldig usikker :/ Hvis jeg velger x800gto kortet, kommer jeg sikkert til å angre, pga det ikke er så raskt som 6600gt kortet, men hvis jeg velger det, så kommer jeg sikkert til å angre pga dere sier noe annet Dilemma.. Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 4. november 2005 Forfatter Del Skrevet 4. november 2005 Har funnet ut at jeg skal høre på dere, og kjøpe meg et x800gto kort =) Lenke til kommentar
Cantus Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Har funnet ut at jeg skal høre på dere, og kjøpe meg et x800gto kort =) 5103860[/snapback] Det er nok ikke dumt.. Kan som sagt tidligere trygt anbefale Connect3d sitt GTO kort.. Som du ser, eller kanskje allerede har sett, i denne tråden, er dette kortet utrolig overklokkingsvennlig... Så hvis du ikke har noe imot litt overklokking, er dette et meget godt valg! I tillegg kan det moddes fra 12 til 16 pipelines, hvis man ønsker.. Mener å huske at jeg faktisk kom over 6000 poeng i 3dmark05, kun med overklokking.. Fikk ca 600 ekstra med modding.. Kan plukkes opp på psdata for 1595,- kr.. Altså MYE MYE for pengene! Lenke til kommentar
ducmaster Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Dette ble veldig komplisert!Jeg kan ikke si jeg skjønner så mye, og skulle ønske jeg alderi lagde denne tråden.. Nå er jeg veldig usikker :/ Hvis jeg velger x800gto kortet, kommer jeg sikkert til å angre, pga det ikke er så raskt som 6600gt kortet, men hvis jeg velger det, så kommer jeg sikkert til å angre pga dere sier noe annet Dilemma.. 5103623[/snapback] det e DER du tar feil gutten min X800GTO er på så å si alle måter raskere og yter bedre enn et 6600GT kort. Lenke til kommentar
Co0O Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 (endret) Dette ble veldig komplisert!Jeg kan ikke si jeg skjønner så mye, og skulle ønske jeg alderi lagde denne tråden.. Nå er jeg veldig usikker :/ Hvis jeg velger x800gto kortet, kommer jeg sikkert til å angre, pga det ikke er så raskt som 6600gt kortet, men hvis jeg velger det, så kommer jeg sikkert til å angre pga dere sier noe annet Dilemma.. 5103623[/snapback] Du kommer aldri i verden til å angre. Som de andre sier, så er minnehastighet og GPU-hastighet egentlig uinteressant i forhold til ytelse; en lastebil med 200 hk er ikke f.eks ikke kjappere enn en personbil med 60 hk... X800GTO yter bedre 6600GT, punktum finale. Edit: Når man stiller et spørsmål i dette forumet, og får SÅ mange og entydige råd, så kan man være temmelig sikker på at disse stemmer. Min erfaring er at de aller, aller fleste her på forumet er oppriktig interessert i å bidra med hjelp (selv om man av og til er uenige) Endret 4. november 2005 av cosmo03X Lenke til kommentar
Tha Dude Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Er jo bare GTO2 som kan softmoddes da. leste det hvertfall på TechPowerUp.com Lenke til kommentar
ducmaster Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Er jo bare GTO2 som kan softmoddes da. leste det hvertfall på TechPowerUp.com 5105298[/snapback] Tror du tar litt feil her, er allerede folk her på forumet som har klart å åpne de resterende pipelines på GTO kortet og klart å klokke kortet noe sykt. 6.5k i 3dmark sier jo sitt!yter faktisk bedre enn et X850XT PE kort https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=492150&hl= Lenke til kommentar
Tha Dude Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Sapphire's special version of the X800 GTO is called X800 GTO². As you can see in the following picture it uses an R480 core, which is also used on the X850 Pro, XT and XT PE. The GTO² is a special product from Sapphire only. Neither the regular GTO, nor the GTO Ultimate use the unlockable chips. If it does not have ² in the name, it can't be unlocked. http://www.techpowerup.com/articles/overclocking/vidcard/127 Men hvis folk får det til skal jeg ikke krangle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå