kanaljen Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Har 3000/400 linje fra BKK. Denne linja har vert stabil siden jeg fikk den. For noen dager siden skjedde de merkligste ting. Jeg gikk fra 3 mbit/s til 2 mbit/s over nattten. Ikke nok med det, neste dag igjen var jeg nede i 1 mbit/s. Ringte BKK, de skulle se på saken, men den ble ikke prioritert i og med at jeg var på nett. Skulle ta kontakt når de hadde funnet ut noe. Er det noen som har en forklaring på dette problemet? Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Hvor lenge har du hatt linja? Lenke til kommentar
kanaljen Skrevet 3. november 2005 Forfatter Del Skrevet 3. november 2005 Har hatt den i nesten 2 år. Allt har funket helt fint frem til nå. Lenke til kommentar
kanaljen Skrevet 3. november 2005 Forfatter Del Skrevet 3. november 2005 Glemte å si at det ble målt 1mbit frem til ruteren. Så problemet må ligge et sted fra BKK til ruteren. Ikke fra ruteren til pc'en Lenke til kommentar
arna Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Hvordan målte du hastigheten fra dem til rutern din, og rutern til pcen? Siden problemet ser ut til å ligge hos leverandør er det mange scenarioer som kan være grunn til problemet. Alt fra brudd i linjer til at dem har satt ned hastighet på feil bruker. Kan egentlig ikke spekulere i noe Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Har du restartet modemet/ruteren? Må huske at når de sender data, så må jo noe hos deg ta imot det og. Lenke til kommentar
kanaljen Skrevet 3. november 2005 Forfatter Del Skrevet 3. november 2005 Hastigheten frem til ruteren ble målt av BKK, det ble og sjekket at jeg hadde rett profil dvs. 3000/400. Har og restartet ruteren. Hvordan kan det evt. være linjebrudd når en har kontakt med nettet. Linjebrudd = ingen kontakt med nettet? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 (endret) sjekk i ruter. Hvilken hastighet viser den på sync? Din skikkelige hastighet, en lavere profil (akkurat), eller bare noe lavere "tilfeldig" tall. Om det er lavere tilfeldig, så er det sansynligvis pga. endringer i nettet som har ført til at linjen klare å bære mindre data. Det skal dog være rimelig enkelt å identifisere for en litt oppegående tekniker. I allefall sansynligvis lite du kan gjøre med det om ikke en reset av ruter gjorde noe utslag... -Stigma Endret 3. november 2005 av Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå