Gå til innhold

Dell Inspiron 5160

ReyalP

Anbefalte innlegg

Hallo

Eg har ein Dell Inspiron 5160 Bærbar PC.

2x512Mb DDR SDRAM

Mobile Intel Pentium 4 2,8 GHz 1Mb L2 Cache

Jeg er veldig misfornøyd med en ting på denne maskinen, og det er vifta :thumbdown::( . Den bråker utrolig mye. Så jeg lurer på hva som får PC'en til å bli så varm at vifta må jobbe så mye når jeg bare f.eks. har oppe MS Word. Det er så vidt jeg gidder å ha med meg PC'en på skolen p.g.a. dette... Går det eventuelt an å skifte til en vifte som bråker mindre?

Takker på forhånd :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

- Problemet ligger nok i at din laptop har en prosessor som i liten grad har de strømsparingsfunksjonene som trengs for senke temperaturen.

- Du kan google etter programmet fangui, last det ned og innstaller det, og se om du kan sette vifta til å starte først ved noe høyere temperatur.

Lenke til kommentar
- Problemet ligger nok i at din laptop har en prosessor som i liten grad har de strømsparingsfunksjonene som trengs for senke temperaturen.

- Du kan google etter programmet fangui, last det ned og innstaller det, og se om du kan sette vifta til å starte først ved noe høyere temperatur.

Eg har prøvd fanGUI nå, å an står på start:

.. on off speed

1 60 50 Slow

2 70 60 Slow

3 80 70 Fast

4 85 80 Fast

PC'en ligge stabilt på ca. 60 grader...e ikkje d sykt møye? Går d an å stilla ner hastigheten på CPU'en sånn at an ikkje bler så varme? Så an kjøre som 1,8 istedenfor 2,8..?

Någen som vett?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...