Gå til innhold

Studentrabatt/Ingen software inkl.


johahatl

Anbefalte innlegg

Finnes det noen form for studentrabatt eller sponsormulighet hos DELL? Ev. andre?

 

Med en noe vennligere pris ovenfor studentene vil DELL sine maskiner overgå HP maskinene hos blandt annet Elkjøp.

 

 

Ser frem til å høre fra DELL.Jeg må si det er overraskende at ingen større slik som DELL har satt i gang en kampanje.

 

 

Forøvrig etterlyses muligheten for å handle maskin UTEN inkludert software. Windows XP er vell og bra men en del (data)studenter har slått seg på GNU/Linux bølgen og ønsker ikke å betale for programvare som ikke vil bli brukt aktivt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder Dell og slippe å få med Windows tror jeg det kan bli vrient. På universitetet jeg studerer på er det en haug med Dell-maskiner, og alle har påklistra cd-key til Windows. Antar derfor at de har måttet kjøpe windows til samtlige maskiner, selv om alle bare kjører Linux idag. Og når en så stor kunde som et universitet må gå med på slikt, tviler jeg på at en stakkars privatkunde klarer å overtale dem til å selge uten OS :sad:

Lenke til kommentar

En avtale med dell eller andre burde sikkert kunne vaere mulig - paa linje med avtaler bedrifter kan ordne, men det med maskin uten os er litt mer vrient. Dell er vel som mange andre bundet til avtaler med Microsoft.. Microsoft krever at alle pc er selges med operativsystem for at de skal gi oem avtaler og gode priser paa os til de store leverandoerene.. Microsoft bruker egentlig sin markedsposisjon til aa presse hardware-levarandoerer til aa selge med os, hvis ikke maa de gi en betydelig hoyere pris for ms-os hvis de oensker det.

Saann har hvertfall jeg forstaatt det..

Lenke til kommentar

MS har gjort en god jobb i å lage et OS som nå er blitt gammelt (og godt) for den normale sluttbruker.

Alle ære for det.

 

Nå er det dog slik at de store hardwareprodusentene burde kunne klare å snekre en avtale som tillater salg av maskiner UTEN OS. Dette vil jo i praksis ikke være noen direkte trussel for MS. MS burde være fornøyd med det store antallet maskiner som likevell selges med deres OS ettersom den vanlige bruker foretrekker det helt enkle.

 

Forøvrig, er det ikke slik at MS nå har en stor del av Redhat kaka?

Lenke til kommentar

Dell har masse kontrakter med microsoft osv som gjør at de må selge pcene med os.. men den sier ikke noe om hvilket. Dette kommer snart dell til og utnytte.

Tror de planlegger en serie med pcer som blir solgt med det gratise operativ systemed freedos på cd ved siden av..

guden vet om det er snakk om bærbare ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...